مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید 550 هزار تن شکر تا پایان سال ۱۴۰۰، تولید۴۰ میلیون لیتر الکل، تولید۱۲ هزارتن خمیر مایه، تولید ۷۲۰۰ تن گاز co۲ و یایو co۲ ، تولید ۱۳۲ هزار متر مکعب MDF، تولید روزانه ۲ تن یخ خشک و رونمایی از پنجمین هاروستر تولید داخل را از مهمترین دستاوردهای این شرکت در سال جاری خواند.

دکتر عبدعلی ناصری، به دستاوردهای این شرکت تولیدی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰خشکسالی شدیدی بر این شرکت تحمیل شد اما با تلاش خواهیم توانست ۵۲۰ هزار تن شکر از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و ۳۰ هزار تن شکر از شرکت هفت تپه را تا پایان سال جاری تولید کنیم.

وی در ادامه تشریح جزییات تولید این ابر شرکت کشاورزی تصریح کرد: این شرکت توانست در سال ۱۴۰۰ با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از ماشین آلات مدرن، حدود ۴۰ میلیون لیتر الکل، ۱۲ هزارتن خمیر مایه و ۷۲۰۰ تن گاز co۲ و بایو co2 از ضایعات زیست محیطی تهیه و از ایجاد آلودگی جلوگیری کند.

ناصری به دیگر تولیدات این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۳۲ هزار متر مکعب MDF ،شکر قهوه ای، شکر دارویی وشکرهای طعم دار نیز، امسال در سبد کالای شرکت توسعه نیشکر قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر با اعلام اینکه به زودی کارخانه MDF در کشت صنعت امیرکبیر با مشارکت بخش خصوصی و در آبان ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود، بیان کرد: کارخانه کاغذ سازی با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن در حال ساخت است که امید است تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ تن یخ خشک در این شرکت به دست متخصصین تولید می شود؛ اظهار کرد: تولید یخ خشک، در کنار صرفه اقتصادی، گامی مهم در راستای صیانت از محیط زیست است که این اقدام با راه‌اندازی کارخانه بازیابی گاز بایو دی اکسید کربن محقق شده است.
وی با اعلام اینکه پنجمین هاروستر تولید داخل در نمایشگاه کشاورزی رونمایی شد؛ عنوان کرد: هاروستر یک تکنولوژی پیشرفته است که در کشورهای استرالیا و آمریکا و کشورهایی که تکنولوژی بالایی دارند ساخته می شود. به دلیل تحریم‌ها توانستیم بیشتر قطعات هاروستر را با استفاده از پتانسیل های حاضر در کشور تولید کنیم.

این مدیر ارشد در شرکت توسعه نیشکر در ادامه گفت: با دانشگاه صنعتی شریف در حال عقد قرارداد در خصوص تولید قطعاتی که نتوانستیم در داخل کشور بسازیم و آنها را وارد کردیم، هستیم امید است با استفاده از مهندسی معکوس آنها را بومی سازی کنیم

وی در خصوص چشم انداز شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال۱۴۰۱ اظهار کرد: اگر در سال پیش رو آب به میزان کافی در اختیار این شرکت باشد، تولید را به ۷۰۰ هزار تن شکر می رسانیم.