رییس جمهور که دیروز به منظور دیدار با مردم و بهره برداری از چند پروژه بزرگ عمرانی به استان خوزستان سفر کرده، در جمع مردم ایذه تصریح کرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداری، جلوی خدمت رسانی به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم که رشوه، فساد و رابطه ناسالم در یک اداره رخنه کرده است و مردم باید احساس کنند که ادارات و سازمان ها در تمام کشور و منطقه، گره گشای آنها هستند.

سیدابراهیم رییسی، پیش از ظهر دیروز در ادامه برنامه های سفر به استان خوزستان در اجتماع مردم شهرستان ایذه در مصلای نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان به ویژه ایل بختیاری در دوران دفاع مقدس، گفت: ایل بختیاری نشان دادند که مردمی علاقه مند به دین، ارزش ها و استقلال کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت، در این مردم موج می زند. رییس جمهور خاطرنشان کرد: لرها و بختیاری های عزیز حقیقتا در دفاع مقدس، سلحشوری، غیرتمندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند.

رییسی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه عشایر، ذخایر انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: تاریخ ایل بختیاری و همچنین تاریخ کشور، گواه بر جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عشایر است که آنها را «جواهر» نامیدند و این ذخایر ارزشمند انسانی، همواره پشتوانه انقلاب اسلامی بودند.

رییس جمهور با بیان اینکه لرها و بختیاری ها در عرصه های مختلف، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناکام گذاشتند، تاکید کرد: در ایذه شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی، دشمن قصد توطئه، فتنه گری و اختلاف افکنی داشت اما مردم هوشیار، با بصیرت، ولایی و دوستدار انقلاب اسلامی، حقیقتا دشمنان را ناکام گذاشتند.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع پرشور مردم شهرستان ایذه با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم، سرمایه های بزرگ کشور، منطقه و امیدهای آینده هستند، گفت: مردم پرتلاش این منطقه، همچنان که در دفاع مقدس نقش آفرین بودند، پشتوانه عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می شوند. رییس جمهور با قدردانی از جانفشانی اقوام لر ایل بهمئی و چهارلنگ و رشادت های آنها در دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم بیان کرد: همه مردم به مرزبانی و وفاداری شما مدیون هستند.

رییسی در ادامه رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی شهرستان ایذه را از اولویت های استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه، باغملک و رامهرز، برنامه با اولویت بالای دولت سیزدهم است و حتما انتقال آب از این سد تسریع و موانع این طرح، با حضور وزیر نیرو و سایر وزرا، در این سفر برطرف خواهد شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله مهم اشتغال جوانان شهرستان ایذه و نگرانی خانواده ها در این باره، گفت: علاوه بر موضوع فعال شدن دامداری در این خطه که سالیان دراز، جزو محورهای مهم اشتغالزایی در این منطقه بوده، وضعیت کشاورزی نیز برای اشتغال، تقویت خواهد شد. همچنین طرح فولاد ورقه ای، با سرمایه گذاری ایمیدرو، فولاد اهواز و چند شرکت بزرگ در منطقه ایذه راه اندازی خواهد شد و وزیر صمت، سایر وزرا و استاندار خوزستان هم تلاش کنند تا صنایع مهم با سرمایه گذاری ایمیدور سریعا فعال شود.

رییس جمهور با اشاره به علاقه مندی جوانان و مردم ایذه و منطقه ایل بختیاری به ورزش، به ویژه کشتی تصریح کرد: یک سالن مناسب کشتی برای جوانان و همچنین یک سالن چندمنظوره برای بانوان که بتوانند در یک فضای مناسب ورزش کنند، احداث خواهد شد.

رییسی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی ۲۰۰ نفر از جوانان ایذه برای احداث گلخانه، گفت: اعتبارات این بخش تخصیص داده خواهد شد تا با همت شما، کارهای بزرگ کشاورزی در استان خوزستان، رقم بخورد.

رییس جمهور با تاکید بر فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه ایذه، تصریح کرد: شهرستان ایذه، منطقه ای باستانی، تاریخی و گردشگری است و دولت به سرمایه گذاران و کارآفرینان برای فعال شدن گردشگری در این منطقه، کمک خواهد کرد. طبیعت زیبای منطقه ایذه می تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد و لذا فعال شدن اقتصاد گردشگری منطقه، حتما دنبال خواهد شد. رییس جمهور مساله راه های ارتباطی استان خوزستان به ویژه شهرستان ایذه را یکی از موارد با اولویت بالا و مورد توجه دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در این دور از سفرهای استانی، حتما درباره طرح های با اولویت بالای استان خوزستان، اقدام خواهد شد. رییسی در بخش دیگری از سخنانش، ازدواج، اشتغال و مسکن را سه اولویت محوری دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: مساله وام ازدواج و اعتبارات دولتی، اشتغال و همچنین مسکن در شهرهایی که اراضی آماده برای احداث مسکن وجود دارد، حتما در دستور کار استاندار، فرماندار و مدیران استان خوزستان خواهد بود.

رییس جمهور، آداب، سنت و رسوم لرهای بختیاری را ارزشمند دانست و با تاکید بر لزوم صیانت از سرمایه فرهنگی ایل بختیاری، خاطرنشان کرد: آداب و رسوم ارزشمند شما، همواره با اعتقادات دینی، ملی و فرهنگی گره خورده است و باید برای حفظ آن تلاش کرد و در کنار مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی هم مورد توجه مسوولان دولت سیزدهم قرار گیرد.

رییسی با بیان اینکه آمدن من به این منطقه شعاری و نمادین نیست و همراه با کار و تلاش و رفع مشکلات از منطقه است، تاکید کرد: حتما احداث مرکز درمانی مناسب برای منطقه ایذه ضرورت دارد و آنچه که شما خواستید در دستور کار دولت سیزدهم قرار می گیرد.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ادارات دولتی باید نماد و نمود گره گشایی از مردم باشند، تصریح کرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداری، جلوی خدمت رسانی به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم که رشوه، فساد و رابطه ناسالم در یک اداره رخنه کرده است و مردم باید احساس کنند که ادارات و سازمان ها در تمام کشور و منطقه، گره گشای آنها هستند .

بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره برداری از طرح میان مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک بخشی از این طرح هاست.

در این سفر همچنین عملیات اجرایی طرح آب فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا آغاز شد. از طرح آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه های شلمچه و چذابه و بیش از ۱۷۰۰ روستا نیز بهره برداری صورت گرفت.