▫️رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی درخصوص برگزاری مراسم سال نو در اماکن تاریخی و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی گفت: امسال تنها در تخت جمشید و حافظیه به طور رسمی مراسم تحویل سال برگزار خواهد شد. البته ممکن است اوقاف در مساجد و امامزاده‌هایی که در بافت‌های تاریخی قرار دارند نیز برنامه تحویل سال […]

▫️رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی درخصوص برگزاری مراسم سال نو در اماکن تاریخی و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی گفت: امسال تنها در تخت جمشید و حافظیه به طور رسمی مراسم تحویل سال برگزار خواهد شد. البته ممکن است اوقاف در مساجد و امامزاده‌هایی که در بافت‌های تاریخی قرار دارند نیز برنامه تحویل سال داشته باشد، اما متولی میراث‌فرهنگی نیست.

▫️او ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، به دلیل آنکه ساعت تحویل سال ۱۴۰۳ به قول معروف بد موقعی (ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین) است از این رو به جمع‌بندی درخصوص برگزاری مراسم تحویل سال در پایگاه‌های میراث نرسیدیم چراکه ممکن است مراجعه مردمی در آن ساعت مورد استقبال قرار نگیرید. دو مجموعه تخت جمشید و حافظیه نیز به صورت ویژه و با تاکیدات معاونت میراث فرهنگی به منظور پاسداشت آیین نوروز و ثبت جهانی آن برگزار خواهد شد.