رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره گیری دولت از ظرفیت نخبگان کشور، گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی به دور از نگاه سیاسی با صاحب نظران و نخبگان، جلسات منظم کارشناسی برگزار کنند و از نظرات آنان بهره مند شوند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در […]

 

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره گیری دولت از ظرفیت نخبگان کشور، گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی به دور از نگاه سیاسی با صاحب نظران و نخبگان، جلسات منظم کارشناسی برگزار کنند و از نظرات آنان بهره مند شوند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت حاکمیت انضباط مالی در همه دستگاه های دولتی گفت: کار انقلابی به معنای بی نظمی نیست و پیشرفت در کارها فقط با نظم و انضباط ممکن است و اگر در جایی لازم بود از راه میانبر استفاده شود، آن هم باید بر پایه راهکار قانونی صورت گیرد. رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به وعده دولت سیزدهم برای افزایش صادرات غیرنفتی و حمایت از سرمایه گذاری در کشور، گفت: دستگاه های اجرایی باید همه تلاش خود را برای توسعه صادرات غیرنفتی بویژه به کشورهای همسایه به کار گیرند. آیت الله رئیسی گفت: حمایت قانونی، حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری باید به بهترین نحو صورت گیرد تا سرمایه گذاران و بویژه ایرانیان خارج از کشور در عمل ببینند که ایران امن ترین و بهترین نقطه برای سرمایه گذاری آنان است. رئیسی با تاکید بر تضمین امنیت سرمایه ، سرمایه گذار و سرمایه گذاری در کشور گفت: دولت به بهترین شیوه، نقش خود را در تسهیل سرمایه گذاری ایفا خواهد کرد و ضوابط پیچیده اداری باید از مسیر سرمایه گذاری برچیده شود.رئیس جمهوری همچنین از وزیر و مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نهاده های دامی کشور و آغاز خرید دام عشایری که در سفرهای استانی وعده داده شده بود، قدردانی کرد و گفت: پشت هر کمبودی علتی نهفته است اما گاهی شناسایی و رفع اساسی مشکل زمانبر است و باعث می شود کار از کار بگذرد و مردم در تنگنا قرار بگیرند. آقای رئیسی از وزیران خواست اجازه ندهند هیچ کالایی با کمبود مواجه شود و هرجا کمبودی پیش آمد، ابتدا به سرعت کمبود را برطرف کنید و سپس به دنبال علت یابی اساسی مشکل باشید. رئیسی در ادامه با بیان اینکه باید به اجتماعات صنفی که خواسته های منطقی دارند توجه شود، گفت: البته اگر خواسته اجتماع کنندگان منطقی نبود باید آنان را آگاه کرد اما نباید به خواسته های غیرمنطقی تن داد.رئیس جمهوری گفت: در هر صورت باید با کسانی که خواسته ای دارند و تجمع می کنند، گفت وگو شود و نسبت به خواسته آنها روشنگری صورت گیرد. آیت الله رئیسی در ابتدای سخنان خود با تبریک و خوشامد به رئیس جدید سازمان صدا و سیما، گفت: رسانه ملی، پل اطمینان بخش و امیدآفرین بین دولت و مردم است که انتظارات و نظرات مردم را به دولت منتقل و دیدگاه ها و اقدامات دولت را برای مردم تبیین می کند. آقای رئیسی افزود: پیشبرد اهداف دولت در گرو ارتباط با مردم است و رسانه ملی می تواند در شکل دهی و کیفیت این ارتباط بسیار موثر باشد. رئیس جمهوری همچنین با تبریک و خوشامد به رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هرگونه توسعه در کشور باید منوط به حفظ محیط زیست باشد.

در جلسه هیات وزیران سیدرضا مرتضوی و مهدی دوستی به ترتیب به عنوان استانداران منتخب اصفهان و هرمزگان از اعضای دولت رای اعتماد گرفتند.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی خطاب به شی جین پینگ همتای چینی اش آورده است: روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب عالی و ملت بزرگ چین صمیمانه تبریک می گویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری ادامه داد: موفقیت های شکوهمند چین طی دهه های اخیر، مرهون اتحاد و همبستگی ملت بزرگ آن کشور و رهبرانی خردمند همچون جناب عالی برای نیل به رشد و توسعه ملی بوده است. رئیسی با بیان اینکه تعهد پایدار چین به اولویت مساله «توسعه» در دستور کار سیاست جهانی، حکایت از چشم انداز چین واحد از یک نظم بین المللی عادلانه، مردم گرا و به نفع همه کشورها، بویژه کشورهای درحال توسعه دارد، اظهار کرد: ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ صلح طلب و شرکای جامع راهبردی می توانند با همراهی راهبردی و همکاری های برد- برد، زمینه تحقق چندجانبه گرایی حقیقی رافراهم آورند.وی افزود: قطعا اعتماد پایدار بین دو کشور می تواند بستر همکاری ها را در قالب ابتکار جاده- کمربند و همچنین برنامه جامع همکاری، گسترش دهد و همکاری های بین منطقه ای را به توسعه، ثبات و صلح تبدیل کند. رئیس دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد در فصل نوین روابط دو کشور، شاهد ارتقا و گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عملیاتی کردن مشارکت راهبردی باشیم. وی اضافه کرد: سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.

  • منبع خبر : پیوند ایرانیان