در حاشیه اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت، تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت منعقد و چهارمین نشست بهم رسانی بین شرکت های فناور و صنعت نفت با حضور مدیریت پژوهش و فناوری شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب و اساتیدی از دانشگاههای بزرگ کشور برگزار شد

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛ این شرکت ضمن بهره برداری از ظرفیت های “نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت” با انعقاد تفاهم نامه، برگزاری نشست های مشترک و پنل تخصصی، به شکل فعال در این رویداد حاضر و نقش آفرینی کرد.

در همین راستا در حاشیه این کنفرانس صبح امروز(پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱), تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با موضوع تولید بار اول و سرمایه گذاری خطر پذیر منعقد شد.

این تفاهم نامه به منظور پوشش ریسک تولید تجهیزات و یا ارائه خدماتی که برای بار اول در کشور توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شوند و کاهش این ریسک سرمایه گذاری خطر پذیر، میان عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان و حمید حیدری مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به امضا رسید.

همچنین در این کنفرانس با هماهنگی مرکز نوآوری انرژی ، چهارمین گردهمایی بین شرکت های نوآور و دانش بنیان و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب برگزار گردید.

در این برنامه شرکت های فناور با موضوع کاربرد داده و اینترنت اشیاء در زنجیره ارزش صنایع بالادستی نفت، به ارایه توانمندی ها و محصولات خود پرداختند.

در این رویداد که به منظور ایجاد بستر برای فروش خدمات و جذب مشتری محصولات نرم‌افزاری و فناورانه شرکت های دانش بنیان برگزار گردید، دکتر عیسی نویری، رییس پژوهش و توسعه شرکت به عنوان رییس هیأت داوران بهمراه سایر داوران منتخب به بررسی و ارزیابی محصولات و استارتاپ های ارایه شده پرداختند.

در پایان این کنفرانس، با حمایت معاونت مهندسی و پژوهشی وزارت نفت ، ضمن اهداء جوایز نقدی به دو تیم منتخب، طرح های برتر جهت سرمایه گزاری معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است دیروز ۲۳ ام آذرماه نیز در حاشیه کنفرانس مذکور رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان بعنوان سخنران کلیدی پنل “پیوند فیزیک و هوش مصنوعی برای توسعه خردمندانه میدان” به بیان دیدگاههای خود و چالش های فعلی صنعت نفت در این حوزه پرداختند.

این رویداد با هدف هدایت هدفمند شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت نیازهای واقعی صنعت نفت، آشنایی با آخرین دانش و فناوری روز این حوزه، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری وزارت نفت، از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ آذرماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت واقع در تهران برگزار گردید.