به دنبال تصادف مرگبار تریلر و مینی بوس در محور شوشتر جاده کمربندی گاومیش آباد رخ داد، ۱۶ کارگر فصلی جان خود را از دست دادند و ۱۱ نفر مصدوم شدند. طبق اعلام هلال احمر استان خوزستان، این حادثه حوالی ساعت ۶:۱۰ صبح روز ۸ شهریورماه به وقوع پیوست و نجاتگران جمعیت هلال احمر در […]

به دنبال تصادف مرگبار تریلر و مینی بوس در محور شوشتر جاده کمربندی گاومیش آباد رخ داد، ۱۶ کارگر فصلی جان خود را از دست دادند و ۱۱ نفر مصدوم شدند. طبق اعلام هلال احمر استان خوزستان، این حادثه حوالی ساعت ۶:۱۰ صبح روز ۸ شهریورماه به وقوع پیوست و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب چهار تیم عملیاتی از شعب شوشتر، گتوند و مسجدسلیمان به محل حادثه اعزام شده اند. او با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه تلخ تعدادی از هم استانی ها جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافته اند، گفت: مصدومان نیز توسط آمبولانس های هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند. طبق اعلام سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای امدادرسانی به این حادثه، آمبولانس های اورژانس گتوند و مسجدسلیمان نیز به محل اعزام شدند. سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از مجموع جان باختگان ۱۰ نفر زن و ۶ نفر مرد هستند که یکی از فوتی های مرد، مجهول الهویه است.

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه بین کشته شدگان و مصدومان تصادف تریلر و مینی بوس حامل کارگران، کودک ۱۰ ساله نیز بوده است، از احتمال افزایش فوتی ها خبر داد و افزود: متاسفانه بین کشته شدگان و مصدومان کودک ۱۰ ساله تا فرد ۵۰ ساله داشته ایم و هشت نفر از حادثه دیدگان نیز از یک خانواده بوده اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ۶ نفر از مصدومان در بخش ها و اتاق عمل بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تحت مداوا قرار گرفته اند. قصد داشتیم دو مصدوم نیز از طریق اورژانس هوایی به اهواز منتقل شوند که به دلیل شرایط جوی و شرجی امکان فرود بالگرد وجود نداشت، بنابراین این دو مصدوم با آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند. حال عمومی برخی مصدومان بستری در بیمارستان شوشتر مساعد نیست و احتمال افزایش فوتی های این حادثه وجود دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان علت تصادف مرگبار دیروز جاده کمربندی شوشتر را تجاوز به چپ خودروی مینی بوس عنوان کرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در جاده کمربندی شوشتر به دزفول بلافاصله ماموران پلیس راه استان خوزستان به محل حادثه اعزام شدند.پس از بررسی ماموران مشخص شد که در این حادثه یک دستگاه کامیون اف اچ با یک دستگاه خودرو مینی بوس برخورد کرده که در این حادثه ۱۶ نفر فوت و هشت نفر دیگر مجروح شدند.کارشناسان علت حادثه را تجاوز به چپ خودروی مینی بوس اعلام کردند.

به دنبال این حادثه تلخ استاندار خوزستان در پیامی درگذشت جمعی از هموطنان در سانحه دردناک و ناگوار در جاده شوشتر را تسلیت گفت. در متن پیام استاندار خوزستان آمده است: «حادثه دلخراش تصادف جاده شوشتر که موجب درگذشت و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز شد، قلوب مردم خوزستان را داغدار کرد.اینجانب این مصیبت دردناک را از صمیم قلب به مردم صبور استان خوزستان و خانواده های داغدیده جان باختگان این حادثه تسلیت عرض می کنم.از شروع این حادثه، با هماهنگی صورت گرفته، کلیه نهادهای درمانی و امدادی با یاری نیروهای متخصص، مجرب و امکانات و تجهیزات کامل جهت درمان و بهبود سلامتی مصدومین این سانحه در تلاش هستند. از خداوند تبارک و تعالی برای آن عزیزان علو درجات و رحمت واسعه و برای خانواده های محترم ایشان، صبر و شکیبایی و برای مصدومین این حادثه سلامتی خواهانم.»

فرماندار شوشتر نیز از اعلام دو روز عزای عمومی در این شهرستان در پی فوت ۱۶ شهروند در این تصادف دردناک خبر داده بود و افزود: در پی این حادثه، در شوشتر دو روز (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه) عزای عمومی اعلام شده است.

بررسی  علل وقوع این  اتفاق خونبار  باید توسط کنشگران  اجتماعی و سیاسی و رسانه های  استان خوزستان  صورت بپذیرد.

بار  نخست نیست  که از این  دست اتفاقات در جاده های  ناایمن خوزستان  رخ می دهد.

  • نویسنده : شهرام گراوندی