پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» روز شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد و نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرونده که بخش مهمی از آن اقرار متهم بود پرداخت. طبق کیفرخواست، […]

 

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» روز شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد و نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرونده که بخش مهمی از آن اقرار متهم بود پرداخت. طبق کیفرخواست، متهم تمام اقدامات تروریستی که انجام داده را قبول دارد و گفته که لیست کردن تمام جنایت هایش امری غیرممکن است.

تاسیس تشکیلات زیرنظر سرویس عربستان

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای جلسه دیروز، وزیری نماینده دادستان گفت: اتهامات متهم از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهک حرکه النضال، طراحی و اجرای عملیات های تروریستی در خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام است. وی با اشاره به اقاریر متهم گفت: متهم در بخشی از اقاریر خود به ربایش تکنسین چینی شرکت نفت اقرار کرده است. همچنین متهم اقرار کرده که پس از شکل گیری بیداری اسلامی تحت فشار سرویس اطلاعاتی عربستان مقرر شد تا برای مقابله با ایران تمامی گروه های تروریستی و تجزیه طلب با یکدیگر متحد شوند و فعالیت های خود را تحت تشکیلاتی خاص ساماندهی کنند. وزیری با اشاره به را ه اندازی شبکه های ماهواره ای اضافه کرد: هدف از را ه اندازی شبکه ماهواره ای توسط سرویس اطلاعاتی عربستان سازماندهی تجزیه کشور بوده است. نماینده دادستان در ادامه با اشاره به اقاریر متهم گفت: متهم اقرار کرده که در کنار کشتار های دهه ۸۰ و فاجعه ۳۱ شهریور سال ۹۷ هدایت بسیاری از اقدامات خونین دیگر و همچنین مسئولیت جذب تشکیلات را هم برعهده داشته است.

اقرار متهم به پولشویی توسط ۹ شرکت خود در اروپا

نماینده دادستان با اشاره به پولشویی های متهم گفت: متهم اقرار کرده که توسط ۹ شرکت خود در دانمارک، کانادا، آلمان، بلژیک، هلند، استرالیا، تونس و سوئد پولشویی هایی را انجام داده است. وزیری درباره اقدامات متهم در حوزه ترویج اندیشه تکفیری گفت: بر اساس اقاریر متهم او برای شکل گیری فرقه تکفیری در خوزستان اقدامات متعددی را انجام داده و عناصر گروه حرکهالنضال از سال ۷۵ به دنبال جذب مردم منطقه به فرقه تکفیری بوده اند. پس از ضربه خوردن تشکیلات گروهک در سال ۸۴ آنها پس از سه سال موفق به بازسازی تشکیلات شدند و پس از آن با یکی از افراد سرویس اطلاعاتی عربستان ارتباط برقرار کرده و از سال ۲۰۰۸ تاکنون ارتباطشان با این کشور سازماندهی و برقرار است. وزیری با اشاره به اقاریر متهم در خصوص چگونگی خرید سلاح و مواد منفجره گفت: بر اساس اقاریر متهم او سلاح و مهمات و مواد منفجره را از طریق دزدی از بانک ها، طلافروشی ها و سیلوی گندم تهیه کرده بود و از انبار ها و خانه های تیمی گروهک چندین قبضه آر پی جی، خمپاره، نارنجک صوتی و تی ان تی کشف شده است. حمایت های مالی حرکهالنضال از جیش العدل از طریق عربستان سعودی انجام می گرفته و برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران جلساتی میان گروه های تجزیه طلب برگزار شده است.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان