نزدیک به یک ماه پر تنش را در رسانه ها از سر گذراندیم و هر روز  بیش از پیش متوجه  نقصان های بزرگ و معایب موجود در ابلاغ شتابزده ی قانون موصوف به دریافت ۹ درصد ارزش افزوده از رسانه ها و مطبوعات شدیم.  ایرادها و معایب را  مدیران مسوول نشریات ، خبرنگاران و خانه […]

نزدیک به یک ماه پر تنش را در رسانه ها از سر گذراندیم و هر روز  بیش از پیش متوجه  نقصان های بزرگ و معایب موجود در ابلاغ شتابزده ی قانون موصوف به دریافت ۹ درصد ارزش افزوده از رسانه ها و مطبوعات شدیم.  ایرادها و معایب را  مدیران مسوول نشریات ، خبرنگاران و خانه های  مطبوعات کشور  و هم همکاران ما  در  انجمن صنفی روزنامه نگاران  کشور برشمردند و گفتند و اعتراض شان را در رسانه ها  اعلام کردند.

رسانه های  بسیاری در این ماجرا  سویه ی نقد را  به سمت مجلس قانوگذار  چرخاندند  که چرا در این ماجرا  نظارت و نقش آفرینی  مثبت و  دقیق انجام نمی دهد.

نمی توان کتمان کرد  که  آغاز این اعتراضات  خودجوش و مسوولانه از استان خوزستان شروع شد.  نزدیک به ۱۴۰  امضا و انتشار بیانیه ای در مخالفت  با این قانون، کم کم دیگر رسانه های کشور را هم  با خود همراه کرد  که  تن به این قانون  ناشیانه و ضد حیات رسانه ها  ندهند.

رسانه های خوزستان، بار دیگر ثابت کردند در صورت وفاق و انسجام و اتحاد، می توانند منشا و پیشقراول هر تغییری در ساحت فرهنگ و اجتماع باشند و با موانع و آفاتی که در جریان و روند فعالیت و تحرک شاداب رسانه ها خلل بیافرینند، نقش نقادانه و بازدارنده را به زیبایی و دقت ایفا کنند؛ و حتا رسانه های کشوری و سراسری را نیز با خود همراه نمایند.

به جا و شایسته است که از همه ی عزیزانی که در تمام این مدت هر کدام در حد بضاعت به کاروان انتقاد و پرسشگری و روشنگری پیوستند و اجازه ندادند مولود تفکر امثال جهانگیری در دولت حسن روحانی این بار در شمایل دیگری، کیان و هستی مطبوعات را نابود کند؛ به نوبه ی خودم تشکر و قدردانی کنم.

و در پایان، تشکر ویژه از نمایندگان مجلس به ویژه جناب مجتبی یوسفی نماینده ی محترم و فعال اهواز که نخستین نماینده ی معنرض به ابلاغ این قانون ضد رسانه و مطبوعات بود و تشکر از دیگر نهادها و مسوولان دلسوز و همراه.

 

شهرام گراوندی
مدیرمسوول و صاحب امتیاز پیوند ایرانیان

  • نویسنده : شهرام گراوندی
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان