مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌های خوزستان اهتمام به تولیدات رسانه‌ای است گفت: اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را که شامل سرمقاله، یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش را که در بازه زمانی اول بهمن ۹۹ تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ در خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری تولید شده‌اند از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی www.pess.festival.ir ارسال کنند.

دکتر محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خوزستان خبر داد.

محمد جوروند  در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خوزستان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین جشنواره رسانه‌های خوزستان با همکاری سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات برگزار خواهد شد.

وی افزود: اهداف برگزاری این جشنواره ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای آنها، ایجاد نشاط و افزایش رقابت سازنده در توسعه محتوای رسانه‌ها، آشنایی با ظرفیت و قابلیت رسانه‌های مکتوب و در یک کلام رفتن به سمت و سوی تولید محتوا است. در حوزه کتاب، دفاع مقدس و رسانه هزاران سوژه در استان خوزستان وجود دارد و اگر چنین چیزی در کشورهای دیگر بود به طور قطع بازتاب بسیار زیادی داشت.

جوروند با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه نسل حاضر در جنگ و هشت سال دفاع مقدس را چند سال دیگر نخواهیم داشت و تعداد کمی از پدر و مادر شهدا باقی مانده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌های خوزستان اهتمام به تولیدات رسانه‌ای است گفت: اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را که شامل سرمقاله، یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش را که در بازه زمانی اول بهمن ۹۹ تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ در خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری تولید شده‌اند از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی www.pressfestival.ir ارسال کنند.

لینک مربوط به جشنواره خوزستان:    http://khz.pressfestival.ir/

جوروند با بیان این که هر متقاضی می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر ارسال کند توضیح داد: آثاری پذیرفته می‌شوند که در صفحه اصلی مطبوعات و پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها منتشر شده و نام صاحب اثر قید شده باشد. در غیر این صورت اثر باید توسط مدیر مسؤول رسانه تأیید شود. مطبوعاتی که مجوز آنها لغو شده نمی‌توانند درجشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به جوایز برگزیدگان این جشنواره اظهار کرد: جایزه نفر اول ۳۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره و لوح تقدیر و نفر سوم ۱۵ میلیون ریال، تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. متقاضیان می‌توانند از امروز اول دی تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

همچنین مسؤول بسیج رسانه خوزستان با بیان این که در جشنواره ابوذر ۵۲۶ اثر دریافت شده اظهار کرد: ما در بسیج رسانه همواره سعی کرده‌ایم برنامه‌های متنوع اجرا کنیم. با برگزاری جشنواره‌های مختلف توانستیم تجربیاتی را به دست آوریم و در این ماه نیز اختتامیه جشنواره ابوذر را داریم.

سجاد بهمئی افزود: در دی ماه دهه بصیرت را داریم. همچنین ۱۳ دی سالگرد شهادت شهید سلیمانی و پس از آن ایام فاطمیه است. یکی از برنامه‌هایی که در این ماه برگزار می‌شود شب خاطره است. در این برنامه خاطرات اصحاب رسانه در روز تشییع شهید سلیمانی را داریم که ۱۴ دی ماه برگزار می‌شود.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان