نماینده مردم اهواز و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین برای استان خوزستان و تکمیل زنجیره ارزش آن بسیار مهم است و در مجلس به دنبال اجرای هر چه سریع‌تر آن هستیم.

سید کریم حسینی در بازدید از نمایشگاه فولاد ۱۴۰۰ کیش و غرفه فولاد اکسین اظهار داشت: استان خوزستان ظرفیت‌های متنوعی در حوزه صنعت دارد و علاوه بر این که در صنعت نفت استان اول کشور است، بیشترین ذخایر نفتی و بیشترین تولید نفت را در خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: استان خوزستان در حوزه صنعت یکی از استان هایی است که قطب فولاد کشور محسوب می‌شود و صنعت فولاد از سال‌های قبل در استان خوزستان توسعه پیدا کرد. امروز خوزستان یکی از استان‌هایی است که صنعت فولاد زنجیره فولاد در کشور نقش بسیار موثر به خود اختصاص داده است.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در زنجیره فولاد استان خوزستان، شرکت فولاد اکسین هم به جهت نوپا بودن، هم به جهت منحصر به فرد بودن تولیدات و هم به جهت کسب درآمد خوب، تولیدات بسیار به هنگام در کشور داشته است.

 

حسینی تاکید کرد: این شرکت یکی از شرکت‌های تاثیرگذار و صاحب نشان در صنعت فولاد محسوب می‌شود. امروز ما در خوزستان به دنبال توسعه این شرکت و موفقیت بیش از پیش صنعت فولاد هستیم. زیرا شرکت فولاد اکسین توانست در دهه گذشته هم در ایجاد فرصت‌های اشتغال و هم در ادای مسئولیت‌های اجتماعی و تربیت مدیران خوب و موفق نقش بسیار موثری داشته باشد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: قطعا امروز هم باید از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم؛ به ویژه از سوی مجلس و اختیارات نمایندگان و ارتباط نمایندگان با وزارتخانه‌های مربوطه و مراکز تصمیم‌گیری، همه ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم فولاد اکسین به همین سر زنده بودن و موفقیت‌ها ادامه دهد.

 

وی با اشاره به گزارش مدیرعامل فولاد اکسین از روند این شرکت در سال جاری، بیان کرد: طبق گزارشی که از مدیر عامل دریافت کردیم، این شرکت در فروش تولید و سودآوری که پیش‌بینی شده بود موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده است. پیش‌بینی می شود در سال جاری این موفقیت‌ها بیشتر شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به قدرت فروش و این ظرفیتی که فولاد اکسین خوزستان دارد، باید بتوانیم با ایجاد یک بستر مناسب به توسعه آن کمک کنیم. در مذاکراتی که با وزرای مربوطه داشتیم، در خصوص طرح فولادسازی که در کنار فولاد اکسین احداث خواهد شد، خوشبختانه با توجه به گزارش مدیر عامل محترم این شرکت هم مناقصه آن انجام شده و هم پیگیری‌هایی را در سال گذشته انجام دادیم و موافقت‌های اولیه را برای آن کسب کردیم.

 

حسینی ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر پروژه فولادسازی اکسین اجرا شود تا هم بتوان به صنعت فولاد و پویایی آن و ظرفیت‌های موجود اضافه کرد و هم اینکه با توجه به فرصت‌های اشتغال جدید در استان، از جوانان مستعد به خوزستانی و بومی بیشتر استفاده کرد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: به دنبال این هستیم و تلاش می‌کنیم طرح فولادسازی اکسین در سال جاری به نتیجه نهایی برسد. با پیگیری‌هایی که مدیریت فولاد اکسین انجام می‌دهد هم نظر سهامداران این شرکت را باید بیشتر جلب کند، چراکه این مهم خواسته همه نمایندگان اهواز است و می بایست هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

وی تاکید کرد: تکمیل زنجیره ارزش فولاد اکسین به احداث طرح فولادسازی آن است که در کنار آن باید صورت بگیرد. از این رو به دنبال آن هستیم که اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس در استان خوزستان حضور پیدا کنند با همراهی مسئولین وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی، یک بازدیدها و برنامه‌هایی که در این سفر داریم هم بازدید از شرکت فولاد اکسین و ظرفیت آن است و هم برای طرح فولادسازی خواهد بود که در برنامه خواهیم داشت.

  • نویسنده : صدای هم وطن