مهندس غلامرضا نورانی افزود: بر این اساس شركت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یكی از 5 شركت بهره‌بردار زیر مجموعه مناطق نفتخیز جنوب با طی مراحل مختلف كار و انجام بررسی های فنی، اقتصادی، مالی و حقوقی و عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی، 4 مگاوات از برق مورد نیاز تاسیسات خود را تأمین نمود.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب موفق شد برای نخستین‌بار برق مورد نیاز تعدادی از تاسیسات نفت و گاز خود را از طریق عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی تأمین نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر گفت: این قرارداد طبق مصوبه هیات وزیران و همچنین ابلاغ وزیر نیرو مبنی بر الزام تامین برق کلیه مشترکین برق با قدرت قراردادی بیش از ۵ مگاوات به یکی از روش های خرید انرژی از بازار بورس انرژی، عقد قرارداد دوجانبه با عرضه کنندگان (نیروگاه های) خصوصی یا احداث نیروگاه اختصاصی به امضاء رسید.

مهندس غلامرضا نورانی افزود: بر این اساس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یکی از ۵ شرکت بهره‌بردار زیر مجموعه مناطق نفتخیز جنوب با طی مراحل مختلف کار و انجام بررسی های فنی، اقتصادی، مالی و حقوقی و عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی، ۴ مگاوات از برق مورد نیاز تاسیسات خود را تأمین نمود.

وی گفت: تأمین برق از طریق قراردادهای دوجانبه باعث کاهش قابل ملاحظه  هزینه های تامین انرژی الکتریکی (کاهش بیش از ۵۰ درصد) در مقایسه با تامین انرژی الکتریکی از وزارت نیرو با قیمت بازار عمده فروشی خواهد شد.

مهندس نورانی ادامه داد: از مزایای دیگر این قراردادها این است که در صورت پایین بودن میزان برق مصرفی نسبت به قدرت قراردادی، مشترک برق قادر خواهد بود درخواست خود را به وزارت نیرو برای کاهش سقف دیماند قراردادی تا میزان مصرف واقعی خود، ارائه نماید. بدین ترتیب هزینه های ترانزیت برق و در نتیجه مبلغ صورتحساب برق مصرفی بسیار کاهش می یابد.

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران با عقد قرارداد دو جانبه و درخواست کاهش سقف دیماند قراردادی به وزارت نیرو، توانسته است ماهانه در خصوص اشتراک‌های بینک، نرگسی و NGL1300 هزینه انرژی الکتریکی را به نصف و هزینه ترانزیت برق را به یک سوم کاهش دهد که این میزان صرفه جویی در شرایط سخت اقتصادی فعلی کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران درصدد است تا این اقدام را برای سایر اشتراک‌های بالای ۵ مگاوات خود انجام داده و از مزایای این روش تامین برق استفاده بیشتری به‌عمل آورد.

مهندس نورانی ضمن تشکر ازهمکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اظهار امیدواری کرد سایر شرکت های بهره‌برداری نفت و گاز تابعه مناطق نفتخیز جنوب از تجربه موفق این شرکت استفاده نموده و هزینه های جاری تامین انرژی الکتریکی خود را کاهش دهند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان