مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان از آغاز عملیات بازسازی واحدهای زلزله زده «اندیکا» در استان خوزستان توسط گروه‌های اعزامی این استان به‌عنوان ستاد معین خبر داد.

مسعود رضایی، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سه تیم ارزیاب بنیاد مسکن لرستان پس از وقوع زمین لرزه در شهرستان اندیکا به منطقه زلزله زده اعزام شدند و گزارش کاملی از شرایط و وضعیت واحدهای آسیب دیده جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با اعزام ماشین آلات سنگین و نیروهای بنیاد مسکن لرستان به بخش چولو در شهرستان اندیکا مستقر شده‌اند که در برنامه‌ریزی‌های اولیه احداث ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد و تعمیر حدود یک هزار واحد مسکونی به آن‌ها محول شده‌است.

رضایی با اشاره به اینکه منطقه محول شده به لرستان سخت‌گذر است و در برخی نقاط نیز ماشین رو نیست، ادامه داد: باتوجه به محرومیت منطقه، بنیاد مسکن لرستان تلاش می‌کند در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، واحدهای احداثی و تعمیری را در بهار آینده تحویل دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان این‌که کار آواربرداری واحدهای زلزله‌زده اندیکا در مناطق محول شده به بنیاد مسکن لرستان آغاز شده است، تصریح کرد: این نهاد با تمام توان، بکارگیری نیروهای فنی متخصص، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در راستای کاهش آلام مردم رنجدیده اندیکا پای کار است.

وی با تأکید بر ساخت واحدهای احداثی براساس اصول فنی، ضوابط مهندسی و رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان، تصریح کرد: پیش از این نیز لرستان به‌عنوان معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده اسلام‌آباد غرب کرمانشاه مشارکت داشت که در میان ۱۳ استان توانمند کشور به‌عنوان اولین استان مأموریت خود را در بازسازی واحدهای آسیب‌دیده به پایان رساند.

گفتنی است بنیاد مسکن لرستان در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه چهار هزار واحد مسکونی را احداث و ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله را تعمیر کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : ایسنا