اولین سفر استانی رئیس رسانه ملی به استان همیشه مظلوم و محروم خوزستان در تمامی مسائل، با حاشیه سازی روزنامه جام جم به جایی ختم شد که خوزستانی ها برداشت شان این باشد که کماکان با بی مهری از سوی مسئولین ارشد ملی تلخ کامی موضوعی همیشگی برای آنها است. رئیس رسانه ملی در اولین […]

اولین سفر استانی رئیس رسانه ملی به استان همیشه مظلوم و محروم خوزستان در تمامی مسائل، با حاشیه سازی روزنامه جام جم به جایی ختم شد که خوزستانی ها برداشت شان این باشد که کماکان با بی مهری از سوی مسئولین ارشد ملی تلخ کامی موضوعی همیشگی برای آنها است.
رئیس رسانه ملی در اولین سفر استانی خود که قرآن با دستخط مقام معظم رهبری را به خانواده شهید لندی اهدا کرد، انتظار خوزستانی ها را تا جایی بالا برد که حداقل در نوشتار و گفتار رسانه های تحت اختیار جبلی توجه به کلام خدا و راستگویی سرلوحه کار قرار گیرد، اما غافل از اینکه روزنامه جام جم با تیتری بچگانه و دور از انتظار خوزستان و مردم آن را استانی بدون رسانه خطاب می کنند و زحمات چند صد خبرنگار استان را نادیده گرفته و هر آنچه زایده فکر خودش است را روی کاغذ می آورد.
اینجا خوزستان است، استانی که مردمانش بارها و در طول سال تیتر یک تمامی روزنامه های کشوری و استانی می شوند، استانی که حماسه مردمانش قلم های بسیار را عاجز از جانفشانی آنها کرده است.
استانی که مردمانش در سیل زنجیره انسانی می سازند تا از خیلی چیزهایی که با دست خالی بدست آورده اند دفاع کنند.
اینجا خوزستانی است که مردمانش زیر رگبار گلوله تروریست ها در حادثه تروریستی رژه شهریورماه جان می دهند اما ذلت نمی پذیرند، اینجا مردمانی دارد که فرزند کوچکشان برای نجات جان هم نوع خود به دل آتش می زند و خودش جانش را فدا می کند، اینجا مردمانی دارد که شاید قلم شما عاجز باشد و یا نگاه شما کوتاه باشد که این همه شجاعت و غیرتمندی را بنویسی.
اما رسانه های استان بیدارند، می نویسند، حواسشان هست، اصلا خودشان می روند کنار مردم گونی های خاک پر می کنند برای ایجاد سیل بند، اینجا رسانه ها وسط میدان رژه گلوله از کنار گوششان رد می شود، اینجا عکاسان روی زمین غلت خوران اما وظیفه خود را که انعکاس تصویر و گزارش است را به خوبی ایفا می کنند.
اینجا خوزستان است، استانی که خبرنگارانش، عکاسانش، کاریکاتوریستانش و رسانه هایش هر ساله در جشنواره های مختلف جوایز زیادی را درو می کنند و کافی بود نگارنده خبر و سردبیر و مدیرمسئول روزنامه جام جم چشمهایشان را کمی باز می کردند تا این عناوین بی شمار را در تابلوی افتخارات اهالی رسانه خوزستان می دیدند و مقداری با تامل و بدون حول و ولا برای خودشیرینی نزد مدیر تازه منصوب شده خود حق بچه های رسانه خوزستان را ضایع نمی کردند.
تیتر زده شده، اشتباه بزرگ منتشر شده و در تیراژ روزانه به دست مخاطبین رسیده است، اما یک چیز باقی مانده، اینکه ای کاش مدیر رسانه ملی و یا همراهانتان نشستی با اصحاب رسانه خوزستان می داشتید تا عیار آنها سنجیده می شد و متوجه قدرتمندی رسانه های استان خوزستان می شد، ای کاش حداقل قدردان زحمات دوستان صدا و سیمای مرکز خوزستان می بودید که در ایام های مختلف به خصوص اربعین حسینی همیشه دقایق زیادی از اخبار سراسری ساعت های مخلف را به آنها اختصاص می دهید و بعد هم آنها را مردمانی بدون رسانه خطاب می کنید.
اما انتظار می رود جناب آقای جبلی دستور فرمایند با سردبیر و مدیرمسئول و نویسنده این مطلب برخورد شدید و لازم صورت گیرد تا این دیدگاه بوجود نیاید که زحمات فراوان دوستان رسانه ای خوزستان فدای خودشیرینی چند نفر نزد مدیر تازه سمت گرفته شده است.

 

 

*مدیر مسئول روزنامه هما خوزستان و مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان

  • نویسنده : دکتر افشار پرویزی بابادی