سردار نعمت‌الله باقری، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی است که با شعار استکبارستیزی و دفاع از مظلومین جهان به ثمر نشست. انقلابی که به مزاج دشمنان خوش نیامد و قبل و بعد از پیروزی درصدد خفه کردن آن در نطفه بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار نعمت‌الله باقری، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی است که با شعار استکبارستیزی و دفاع از مظلومین جهان به ثمر نشست. انقلابی که به مزاج دشمنان خوش نیامد و قبل و بعد از پیروزی درصدد خفه کردن آن در نطفه بودند.

وی افزود: این هجمه‌ها به دلیل کوتاه شدن دست ابرقدرت‌های شرق و غرب از منافعی بود که از این سرزمین به چپاول می‌بردند.

سردار باقری عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی که دشمنان دستشان را از منابعی که سال‌ها به یغما میبردند کوتاه دیدند اقدام به توطئه‌ها کردند و خواستند تا به انقلاب خدشه وارد کند اما نتوانستند.

وی ضمن اشاره به برهه‌های مختلف تاریخی افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی دست قدرت‌های شرق و غرب از منافع مردم کوتاه شد اما دشمن دست بردار نبود و در تلاش بودند تا جلوی حرکت انقلاب اسلامی که در حال تبدیل به الگویی برای مردم جهان و منطقه میشد را بگیرند بنابراین پس از برنامه‌ریزی‌ها، صدام به عنوان بهترین شخص برای مقابله با انقلاب انتخاب شد.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: شخصیت قدرت طلب صدام باعث شد که آمریکا این گزینه را به عنوان سدی در برابر انقلاب قرار بدهد و ۳۱ شهریور وارد جنگ با جمهوری اسلامی کند تا جایی که به اندازه‌ای مطمئن بودند که گفت ظرف سه روز خوزستان و یک هفته تهران را فتح خواهد کرد.

وی افزود: اما وقتی وارد جنگ شد بعد از سه روز تنها کاری که توانست انجام دهد تصرف یک پاسگاه در شلمچه بود، بعد از این ماجرا نیز مردم خرمشهر به همراهی دوستان ارتش و سپاه خرمشهر توانستند ۳۴ روز ارتش تا بن دندان مسلح صدام را معطل کنند و پس از هشت سال نتیجه چیزی جز پیروزی نبود و انقلاب محکم‌تر به راهش ادامه داد.

باقری در اشاره به نتایج درخشان مقاومت در دفاع مقدس عنوان کرد: ایران یک تنه در برابر دنیا این جنگ را هشت سال ادامه داد و قریب به ۸۴ کشور در حوزه‌های مختلف با صدام همکاری کردند تا جنگ براساس منافعشان به پایان برسد اما نتیجه چیزی جز پیروزی اتقلاب اسلامی نبود.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در تشریح با حربه‌های مختلف دشمنان انقلاب گفت: وقتی دشمن در حوزه سخت به این نتیجه رسید که توانایی مقابله با ایران را ندارد تاکتیکش را عوض کرد و وارد حوزه نرم شد و در کنار تحریم جمهوری اسلامی اقدام به تحریف دفاع مقدس کردند.

وی افزود: دشمنان به دنبال تقدس‌زایی از مقاومت رزمندگان و مردم ما در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب هستند و میخواهند نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند.

باقری عنوان کرد: اقدامی که ما باید در مقابله با تحریف دشمن انجام بدهیم بیان حقایق هشت سال دفاع مقدس است و تاکید بر این نکته که ما شروع کننده جنگ نبودیم، بلکه دفاع کردیم.

وی افزود: حقایق جنگ باید به تصویر کشیده شود، اینکه بتوانیم حقایقی را که در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده برای جوانان امروز و فردا بازگو کنیم بسیار ضروری است. حقایق جنگ ما خانواده‌هایی هستند که پنج شهید داده‌اند؛ حقایق، رزمنده‌ای است که در بند اسارت به خبرنگار هندی میگوید روسری بزن بعد مصاحبه میکنیم؛ این‌ها حقایق ما است که باید دیده شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس