سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط حاضر و همچنین شکایات متعدد واصله در خصوص نحوه اجرای وظایف و عملکرد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب تیم کارشناسی ویژه ای در کمیسیون اصل نود جهت بازرسی از از وزارت نیرو و شرکت […]

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط حاضر و همچنین شکایات متعدد واصله در خصوص نحوه اجرای وظایف و عملکرد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب تیم کارشناسی ویژه ای در کمیسیون اصل نود جهت بازرسی از از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران تشکیل شد.

علی خضریان در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، گفت: در راستای ایجاد هماهنگی در اجرای مأموریت‌ها و انجام بازرسی‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی کشور، کارگروه‌های تخصصی در ۷ حوزه ذیل این شورا تشکیل شده که در این نشست نمایندگان کمیسیون اصل نود جهت عضویت و حضور در این کارگروه‌ها مشخص شدند.

به گفته وی، نصراله پژمان‌فر برای کارگروه فضای مجازی، حسن شجاعی علی‌آبادی در کارگروه فرهنگی، الهام آزاد در کارگروه اجتماعی، علی خضریان در کارگروه سیاسی و امنیتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم در کارگروه اقتصاد کلان، سیدنظام‌الدین موسوی در کارگروه اقتصاد اجرایی و سیدناصر حسینی‌پور در کارگروه مبارزه با فساد اداری انتخاب شدند. این نمایندگان در جلساتی که از تمامی دستگاه‌های نظارتی نماینده در سطوح عالی در آن حضور دارند، حاضر خواهند شد تا هماهنگی‌ها و اقدامات لازم جهت بازرسی و مأموریت‌های مشترک صورت بگیرد.

خضریان اضافه کرد: در ادامه این جلسه تعدادی از طرح‌های واصله در کمیسیون اصل نود همچون طرح اصلاح قانون نحوه اجرای اصل نود، طرح نحوه پیگیری و رسیدگی به ارجاعات نظارتی، طرح اصلاح ماده ۳ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور و طرح اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس جهت کارشناسی و اعلام نظر نهایی به کمیته قضایی کمیسیون ارجاع شد که پس از بررسی، جهت تصویب به صحن کمیسیون بر می گردد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط حاضر و همچنین شکایات متعدد واصله در خصوص نحوه اجرای وظایف و عملکرد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب به ویژه در اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه کشور، تیم بازرسی و کارشناسی ویژه‌ای از سوی کمیسیون اصل نود زیر نظر نصراله پژمان‌فر رئیس کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون تعیین شد تا جهت بازرسی از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران اقدام کنند.

خضریان افزود: مقرر شد این تیم بازرسی نسبت به برخی تصمیمات و اقدامات صورت گرفته با جمع‌آوری و اخذ مدارک از مسئولان و کارشناسان مربوطه و مقایسه با اسناد بالادستی به خصوص تکالیف این وزارتخانه در برنامه پنجم و ششم توسعه نسبت به تهیه و ارائه گزارش در حوزه وظایف و عملکرد مسئولان مدیریت آب کشور و علل و عوامل ایجاد مشکل، اعلام نظر کنند و ضمن تعیین نقاط قوت و ضعف نسبت به مشخص کردن غفلت‌ها و کاستی‌های احتمالی نیز با جمع‌آوری مستندات کافی، گزارش خود را به کمیسیون اصل نود ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان جلسه گزارش نهایی کمیسیون در مورد موضوع بورسیه‌های وزارت علوم قرائت شد و با اکثریت آراء به تصویب کمیسیون رسید و جهت قرائت در نشست علنی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد. این پرونده از مجلس دهم در این کمیسیون باز و شده جلسات متعددی نیز در دوره یازدهم با حضور مسئولان وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و دستگاه‌های مربوطه نظارتی برگزار شده بود.

  • منبع خبر : ایسنا