استاندار خوزستان دستاوردها و پیگیری سفر روز جمعه ۵ شهریور رئیس جمهوری به استان خوزستان را تشریح کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی در خصوص دستاوردها و پیگیری سفر رئیس جمهوری به خوزستان اظهار کرد:سفر رئیس جمهوری به خوزستان واقعا سرزده بود، در این سفر استقبال غیر رسمی بود و تنها تعداد بسیار محدودی از مدیران حضور داشتند. بلافاصله پس از استقبال در فرودگاه از سیستم آب و فاضلاب در مناطق اهواز بازدید کردیم و پس از آن نیز کاملا سرزده به بیمارستان رازی اهواز رفتیم و آن بحث هایی که مطرح شده بود صحت نداشت.استاندار خوزستان افزود: پس از آن با حضور در منطقه جفیر، یک پروژه آبرسانی را افتتاح کردیم. گروه های جهادی و سپاه تلاش بسیاری در آبرسانی در آن منطقه انجام داده بودند.

وی گفت: کرونا، خرید تضمینی خرما، لایروبی فاضلاب شهرها و کمک استان های معین برای جمع آوری روان آب ها از جمله مباحث روز استان بود که با حضور رئیس جمهوری در مورد آنها تصمیم گیری شد.

سلیمانی دشتکی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح آبرسانی غدیر، اصلاح سیستم فاضلاب و آب شرب خوزستان و همچنین طرح ماده ۵۶ از جمله مباحث کلیدی خوزستان بودند که در سفر آقای رئیسی به خوزستان مورد بررسی قرار گرفتند و درباره آنها تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از منطقه حصیرآباد اهواز گفت: پهنه های آسیب پذیری در اهواز وجود دارد که بسیار آسیب پذیر و خطرناک هستند. چهار منطقه در اهواز وجود دارد که در پهنه خطر هستند و قرار است یک مجتمع یک هزار و ۶۸۰ واحدی برای جابه جایی ساکنان این مناطق در خطر احداث شود.

وی گفت: بیش از ۷۰۰ روستا در خوزستان وجود داشت که دارای تنش آبی بودند اما اکنون با اقدامات انجام شده و با افتتاح طرح های آبرسانی، مشکل تنش آبی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ روستا حل شده است و برای باقی روستاها نیز در تلاش برای حل مشکلات هستیم.

  • منبع خبر : ایران