دیشب برخی از سکه بازان با توجه به روند بازار سهام در روز شنبه پیش بینی میکردند که قیمت دلار در روز یک شنبه نیز صعودی باشد. انتظار می رود در صورتی که امروز سهم های پتروشیمی در مسیر نزولی قرار بگیرند، سکه نیز در ابتدای روز دچار افت قیمت شود.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه در اولین روز هفته توانست با تکیه بر رشد روز جمعه طلای جهانی، نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی باقی بماند. با این حال، در روز یک شنبه، بازار سکه بیشتر به تغییرات قیمت دلار دقت خواهد کرد. برگشت دلار به زیر مرز ۲۷ هزار تومان، فروشندگان سکه را بیشتر خواهد کرد و برگشت به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان، شانس سکه برای رفتن به بالای مرز ۱۲ میلیونی را بالا خواهد برد.

سکه بازان در انتظار سیگنال بازار سهام

دیشب برخی از سکه بازان با توجه به روند بازار سهام در روز شنبه پیش بینی میکردند که قیمت دلار در روز یک شنبه نیز صعودی باشد. روز شنبه ارزش بیشتر سهم های پتروشیمی تقویت شد و سکه بازان تصور می کنند که این تقویت به دلیل‌ خوشبینی این شرکت ها نسبت به آینده دلار بود.انتظار می رود در صورتی که امروز سهم های پتروشیمی در مسیر نزولی قرار بگیرند، سکه نیز در ابتدای روز دچار افت قیمت شود.

عبور دلار از یک احتیاط

 دیروز برخی از سکه بازان عنوان می کردند که دلار در روز شنبه به دلیل احتیاط در آستانه صحبت های ریاست جمهوری در مسیر نزولی قرار گرفت. از نگاه آن ها بازار در روز یک شنبه از این احتیاط عبور کرده است  و با افزایش خریدهای دلاری ها، قیمت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان بازخواهد گشت. افزایش دلار می تواند بار دیگر فعالیت خریداران در بازار سکه را بیشتر کند. با این حال، فلز گران بهای داخلی تا لحظه ای که نتواند از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند، با فشار تقاضای معنی دار مواجه نخواهد شد.

  • منبع خبر : اقتصادنیوز،