در آخرین بازی مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، تیم فوتبال فولاد خوزستان،تنها نماینده ایران در این مرحله از مسابقات، توانست با نتیجه مقتدرانه ۴-۰ از سد تیم العین امارات عبور کند و به عنوان چهارمین نماینده ایران راهی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بشود. در این مسابقه […]

در آخرین بازی مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، تیم فوتبال فولاد خوزستان،تنها نماینده ایران در این مرحله از مسابقات، توانست با نتیجه مقتدرانه ۴-۰ از سد تیم العین امارات عبور کند و به عنوان چهارمین نماینده ایران راهی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بشود.

در این مسابقه صالح حردانی در دقیقه ۴۱، لوسیانو پریرا در دقایق ۴۷ و ۸۵ و همچنین آیاندا پاتوسی در دقیقه ۵۵ گل های نماینده ایران را به ثمر رساندند تا این برد شیرین به دست بیاید.

با این نتیجه، شاگردان جواد نکونام باید در گروه D رقابت ها با تیم های السد قطر، الوحدات اردن و النصر عربستان روبرو شوند. بازی های این گروه، در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

تیم فولاد با درخشش آیاندا پاتوسی، شیمبا و ساسان انصاری پیروزی بزرگی را در مقابل العین رقم زد و جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد.

نکته جالب این‌که فولاد امروز پس از پنج دوره غیبت، پای تیم‌های ایرانی به عربستان سعودی را باز کرد. آخرین بار پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ در عربستان بازی کرد و ۳-۰ به الهلال باخت.

آخرین برد تیم های ایرانی در خاک عربستان اما به مرحله گروهی همان دوره برمی‌گردد. جایی که نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان ۳-۰ الشباب را شکست داد. نکته جالب این‌که بازی امروز در همان ورزشگاهی برگزار شد که نفت تهران هم در آن به برتری رسیده بود؛ پرنس فیصل بن حمد ریاض.

آن فصل پرسپولیس در مرحله گروهی ۳-۰ به النصر باخت، تراکتور و فولاد هم ۲-۰ مقابل الاهلی و الهلال مغلوب شدند.

حالا در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ استقلال و فولاد فرصت این را دارند که تیم های عربستانی را هم در ورزشگاه های خانگی این تیم ها شکست دهند.