مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از افزایش آمار ابتلا به کرونا و مثبت شدن نتیجه ۸۰ درصد تست‌ها در شهرستان خبر داد.

داود رییسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا ویروس و مراجعه به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: شاهد افزایش ۸۰ درصدی تست‌های مثبت در پیگیری‌های مراقبین سلامت هستیم.

وی افزود: با وجود هشدار درخصوص کنترل دید و بازدید‌های نوروزی و خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، اکنون بعد از گذشت ۱۱ روز از آغاز سال جدید، پیک صعودی بیماری کووید-۱۹ در شهرستان اتفاق افتاده است.

رییسی با بیان اینکه هندیجان شمالی کانون اصلی افزایش ابتلا به کرونا ویروس است، اظهار کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان مهمترین اصل برای مقابله با این بیماری است و تا زمان انجام واکسیناسیون برای همه گروه‌ها و افراد جامعه رعایت این اصول اجتناب ناپذیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به اینکه دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی عامل اصلی افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در شهرستان است، بیان داشت: بیشتر بیماران شناسایی شده اعضای خانواده هستند، به عبارت دیگر افراد فامیل و اعضای درجه یک خانواده ساعت‌های طولانی بدون محافظت و با زمان ماندگاری زیاد در کنار هم هستند و همین امر باعث انتقال بیماری بین آنان خواهد شد.

وی در پایان مهمترین راه مصون ماندن از بیماری کرونا در هندیجان را علاوه بر رعایت اصول شفا شامل؛ شستن دستها، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : صدا و سیما