سازمان ثبت اسناد اعلام کرد نه‌تنها تالاب انزلی که سند هیچ تالاب دیگری به نام نهادی غیر از سازمان جنگل‌ها ثبت نمی‌شود. ?سرانجام پرونده واگذاری مالکیت تالاب‌های ایران به وزارت نیرو منتفی شد تا این بخش از منابع طبیعی کشور همچنان در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باشد. ‌ ?مسعود منصور، رئیس سازمان […]

سازمان ثبت اسناد اعلام کرد نه‌تنها تالاب انزلی که سند هیچ تالاب دیگری به نام نهادی غیر از سازمان جنگل‌ها ثبت نمی‌شود.

?سرانجام پرونده واگذاری مالکیت تالاب‌های ایران به وزارت نیرو منتفی شد تا این بخش از منابع طبیعی کشور همچنان در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باشد.

?مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌و‌گو با همشهری: سند تالاب‌ها همچنان به‌عنوان انفال نزد منابع طبیعی و محیط‌زیست باقی خواهد ماند و هیچ جای قانون اشاره نشده است که سند تالاب‌ها را می‌توان به نام وزارت نیرو صادر کرد.

?طی ۳دهه اخیر وزارت نیرو وظیفه تعیین حدود تالاب‌های کشور را بر عهده داشت و بیش از این اختیاری در حوزه تالاب‌های کشور نداشت، اما موضوع واگذاری مالکیت تالاب‌ها به این وزارتخانه، موجب بروز برخی نگرانی‌ها شده بود که تصمیم اخیر سازمان ثبت اسناد در بازگرداندن تالاب‌ها به منابع طبیعی، گام مهمی در حفظ حقوق عامه محسوب می‌شود.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان