روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرده است به دنبال ضرب و شتم یک خانم ایرانی در قبرس، کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در قبرس با حضور در بیمارستان محل بستری هموطن ایرانی از وی عیادت و مراحل درمان وی را مورد رسیدگی قرار داد. همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری این رفتار غیر انسانی، خواستار رسیدگی دولت قبرس در این زمینه شد. در پی ابراز نگرانی گسترده ایرانیان در شبکه های اجتماعی، مقامات قبرس اعلام کردند این واقعه تاسف برانگیز را به دقت بررسی و پیگیری خواهند کرد.

کلیپی در فضای مجازی  به سرعت منتشر شد که یک زن جوان توسط  مردی زیر مشت و لگد قرار دارد و هیچ کسی هم به ناله های  دردآلودش توجه نمی کند.  پس از چند دقیقه که این تجاوز آشکار و غیرانسانی حمله یک مرد به یک زن  که مشخص شده ، مرد  صاحبخانه ی  قبرسی ! و زن ، پناهجوی  ایرانی است که با فرزند خردسال و بیمارش مستاجر این  مرد  است ؛ زن دیگری که گویا همسر آن مرد بوده پیدا می شود و مرد را  از ادامه ی  کتک زدن  زن ایرانی  نگون بخت ، منصرف می کند.

این فیلم  ناگهان  تمام  فضای  مجازی  ِ حداقل مربوط به توویتر و اینستاگرام و فیسبوک ایرانیان  را پر می کند.

پلیس قبرس روز پنج شنبه نسبت به دستگیری فرد ضارب که شهروند انگلیس! ( در حالی که گزارش های محلی گفته اند مالک و صاحبخانه ی قبرسی ) است، اقدام کرده. مسئولین بخش کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه با سفیر قبرس در تهران در تماس بوده و سفیر قبرس نیز از رسیدگی فوری پلیس کشورش خبر داد و گفت این موضوع تحت رسیدگی است.

دست‌کم در خارج از کشور شهروند خودی و غیرخودی نداشته باشیم!

امید می‌رود وزارت امور خارجه کشورمان در چنین مواردی بدون توجه به دین و مذهب هموطنان و گرایش سیاسی یا جناحی آنان و حتا مخالفت با جمهوری اسلامی یا شرکت کردن برخی از آنان در تظاهرات علیه جمهوری اسلامی مانند یک پدر عمل کند و به کمک ایرانیان و احقاق حقوق مادی و معنوی و اعتباری آنان بشتابد.

انتظار این است وزارت خارجه کشورمان با تجدیدنظر در مسائل برون مرزی و نگاه همه جانبه حمایتی به هر ایرانی خارج از کشور و یکسان نگریستن آنها مسیری اتخاذ نماید تا مردم اخساس کنند وزارت امور خارجه  در عمل و با قاطعیت مدافع حقوق آنها در خارج از کشور است.

  • نویسنده : صدای هموطن
  • منبع خبر : گزارش