دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از انتخاب اتاق اهواز به عنوان اتاق ماه فدراسیون جهانی اتاقهای بازرگانی جهان خبر داد.

شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز در این رابطه گفت: اتاق اهواز با قرار گرفتن در استان خوزستان و وجود صنایع اصلی نفت، کشتیرانی و کشاورزی به تسهیل و توسعه رشد اقتصادی منطقه کمک کرده و فعالیت ها و خدمات متنوعی به تجار خود ارائه داده است.

وی با اشاره به فعالیت اتاق در رشد بخش خصوصی محلی خود و برقراری ارتباط با اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن سایر کشورها تصریح کرد: اتاق اهواز اخبار، رویدادها و پروژه های مختلف جدیدی را در پلتفرم ارتباطی اتاقهای بازرگانی سراسر دنیا (Chambers Connect) به اشتراک گذاشته است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز  افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز موفق شد بواسطه مشارکت فعال از بین تمام اعضا توسط فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی (ICC-WCF) در ماه آگوست ۲۰۲۲ به عنوان اتاق ماه (Chamber of the Month) انتخاب شود.

عموری در پایان گفت: فضای مجازی اختصاص یافته به این اتاق نیز بیانگر تلاش ها پیرامون افزایش فعالیت ها و پروژه های مربوط به جامعه تجاری استان است.

محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی طی نامه ای خطاب به شهلا عموری ، رئیس اتاق بازرگانی اهواز آورده است: به دلیل مشارکت و فعالیتهای چشمگیر، از میان تمامی اتاق های بازرگانی عضو ICC، اتاق بازرگانی اهواز به عنوان اتاق ماه آگوست ۲۰۲۲ انتخاب گردیده است.

وی در بخش دیگری از این نامه ادامه داد: ضمن تبریک به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، مایلم مراتب قدردانی خود از تلاش های صورت گرفته را اعلام نموده و آرزوی توفیقات روز افزون آن اتاق در عرصه های بین المللی را خواستارم.

خزاعی همچنین در نامه ای جداگانه خطاب به غلامحسین شافعی رئیس کمیته ایرانی ICC و رئیس اتاق بازرگانی ایران دلیل انتخاب اتاق اهواز به عنوان اتاق ماه آگوست ICC را مشارکت و فعالیتهای چشمگیرش نسبت به دیگر اتاق های بازرگانی عضو در این بستر اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه اتاق بازرگانی اهواز در استانی واقع گردیده که از صنایع مربوط به نفت، حمل و نقل و کشاورزی برخوردار است؛ “این اتاق به طور مستمر در تلاش بوده تا به تسهیل و توسعه رشد اقتصادی منطقه، از طریق ارائه فعالیت ها و خدمات متنوع به اعضای کسب و کار خود کمک نماید”.

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است: اتاق بازرگانی اهواز به شکل مشابهی در گسترش بخش خصوصی منطقه اهواز و ایجاد روابط با سایر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن دیگر کشورها فعالیت به سزایی داشته است.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC تصریح کرد: اتاق بازرگانی اهواز، در Chambers Connect، خبرها، رویدادها و پروژه های گوناگونی به اشتراک گذاشته است و حساب کاربری این اتاق بر روی بستر مذکور، نشان دهنده تلاش های اتاق اهواز برای فعالیتها و پروژه هایی است که برای جامعه کسب و کارهایش ایجاد گردیده است.

  • منبع خبر : صدای هم وطن