سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» برگزار شد. در ابتدای این جلسه وزیری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در ادامه قرائت کیفرخواست از مقامات سعودی و صهیونیستی گفت که چگونه اعضای این گروه تروریستی را زیر چتر حمایتی خود قرار […]

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه وزیری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در ادامه قرائت کیفرخواست از مقامات سعودی و صهیونیستی گفت که چگونه اعضای این گروه تروریستی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده بودند. نماینده دادستان با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه ساله در قالب پوشش مناسک حج با عناصر گروهک تروریستی حرکه النضال دیدار ترتیب می داده است، گفت: عناصر این گروهک تروریستی در قالب پوشش حج به عربستان می رفتند تا نقشه هایی را که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آنها دیکته می شد اجرا کنند. این نقشه ها اقدامات علیه شهروندان بیگناه جمهوری اسلامی ایران را در برمی گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه دادگاه تصویر دیدار عیسی مهدی فاخر با وزیر فرهنگ عربستان سعودی در این کشور به نمایش گذاشته شد. این فرد که در هلند به علت اقدامات تروریستی بازداشت شد و به چهار سال زندان محکوم شد، اقدامات فراوانی علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران انجام داده است. تصویر بعدی که در این دادگاه به نمایش گذاشته شد عکس دیدار یعقوب نیسی با پادشاه عربستان سعودی بود؛ یعقوب نیسی سخنگوی گروهک تروریستی حرکه النضال صریحا اقدام تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ علیه نیروهای مسلح که به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان بیگناه مان انجامید توسط این گروهک تروریستی را بر عهده گرفته است، با پادشاه عربستان یعنی شخص اول این کشور دیدار می کند. در ادامه این جلسه تصویری از دعوتنامه پادشاه عربستان سعودی برای عیسی مهدی فاخر به نمایش گذاشته شد. نماینده دادستان در واکنش به نمایش این تصاویر گفت: چرا پادشاه عربستان سعودی برای یک تروریست که در هلند بازداشت شده است دعوتنامه می فرستد؟ چون قرار بوده است نقشه های سرویس اطلاعاتی عربستان علیه جمهوری اسلامی و علیه شهروندان بیگناه ایران دیکته شود. در ادامه جلسه دادگاه اسناد مکتوبی به نمایش گذاشته شد که نشان می داد چعب و بنیامین نتانیاهو باهم ارتباط داشتند. نماینده دادستان با بیان اینکه متهم اقرار کرده است که اقدامات تروریستی این گروهک با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور و انجام بمب گذاری در لوله های نفت و حمله به مراکز حساس نظامی و امنیتی بوده است، گفت: این متهم اطلاعات مراکز حساس، اطلاعات شخصی افراد کاروان های حج که از خوزستان، سوریه، عراق یا اروپا به حج اعزام می شدند، اطلاعات مربوط به مراکز هسته ای و به طور خاص اطلاعات نیروی دریایی در جزایر سه گانه همیشه ایرانی را در اختیار سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی قرار داده است.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : ایسنا