استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بخش مهمی از تولیدات فولادی استان قابلیت صادرات دارد گفت: امید است با رفع موانع موجود و توسعه صنایع فولاد ارزش افزوده بیشتری در کشور و خوزستان ایجاد شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، صادق خلیلیان در نشست با مدیران شرکت های فولادی استان در سرسرای استانداری بیان کرد: با افزایش تولید و صادرات فولاد شرایط برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان فراهم می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در خوزستان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌ صنایع فولاد وجود دارد و ۱۴ شرکت بزرگ و متنوع در این استان در این صنعت فعال هستند.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان قطب دوم تولید فولاد در کشور است، البته در این بخش مسایل و مشکلاتی وجود دارد که در تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.

خلیلیان بیان کرد: تصمیماتی برای رفع موانع پیش روی این شرکت ها و چگونگی پشتیبانی آنها گرفته شد و طرح‌های توسعه‌ای را که باید دنبال کنند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت فولاد خوزستان یکی از بزرگترین شرکت های فولادی ایران است. این شرکت دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، صنعت فولاد شادگان، ایده پردازان صنعت فولاد، مهندسان مشاور پیشگامان فولاد جنوب، فولاد لجستیک، تامین آتیه فراگیر، توسعه اقتصادی فراگیر وفا، توسعه اقتصادی پایدار فراگیر، توسعه صنعتی و معدنی ایساتیس، شرکت فولاد اکسین، و روهینای جنوب از شرکت‌های تابعه شرکت فولاد خوزستان هستند

  • منبع خبر : ایرنا