جانشین فرمانده ناجا گفت: نخستین مشکل جدی خوزستان وجود سلاح‌ غیرمجاز است که باعث جرم‌های متعددی می‌شود که ازاین‌رو نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری این سلاح‌ها آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی بعد از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای پلیس خوزستان اظهار کرد: نیروی انتظامی مجموعه‌ای قوی و مستحکم در استان خوزستان دارد و فرماندهان آن مقتدر و هدف‌گذار هستند.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: امروز مردم از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر کردند ولی ناجا دنبال تقدیر و تشکر نیست بلکه به دنبال آرامش جامعه است و بی‌شک هر فردی که بخواهد هنجارشکنی کند و امنیت جامعه را در هم شکند، خط قرمز پلیس است.

وی در ادامه به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی را برای برطرف کردن مشکلات این استان در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف محوله خود دارد.

سردار رضایی با بیان اینکه نخستین مشکل استان خوزستان وجود سلاح‌های غیرمجاز است که موجب جرم‌های متعددی از جمله قتل‌، درگیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه می‌شود، افزود: نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز آمادگی دارد.

وی ادامه داد: رده‌های ذی‌ربط و مردم استان خوزستان بدانند که نگهداری سلاح غیرمجاز به‌خودی‌خود جرم است و قانون آن را تعریف کرده است؛ کسی که سلاح غیرمجاز تهیه، حمل، نگهداری و یا استفاده کند، مرتکب جرم شده است.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص آنان که در مراسم عروسی برای شادی از این‌گونه سلاح استفاده می‌کنند، عنوان کرد: این فرهنگ و آداب نیست بلکه بدعت و جرم است و نیروی انتظامی مکلف به برخورد با آن است.

وی در ادامه از مردم درخواست کرد که سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند و اگر از کسانی که سلاح غیرمجاز دارند، مطلع هستند به مراکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند که این به نفع خانواده، جمعیت و همه است.

سردار رضایی بیان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و قضائی اطلاعات خود را کامل و به نیروی انتظامی تحویل دهند تا جلوی جرم و تکرار آن گرفته شود.

وی گفت: کسی که سلاح دارد، وسوسه می‌شود و می‌بینیم که به رهگذر یا خودرویی که بار دارد و بعضی‌ها آن‌قدر جسارتشان بالا رفته که به همانند شهید «دالمن» که گشت جاده‌ای بود، تیراندازی و آن را به شهادت می‌رسانند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: یک نیروی میدانی شب برای ایجاد امنیت در حال گشت زنی شهید می‌شود، آن دستی که به سمت مأمور پلیس تیراندازی کرده است باید قطع و یا در محل قصاص شود.

وی افزود: نیروی انتظامی امروز این اقتدار و توان را دارد که با روحیه انقلابی در هر صحنه ظاهر شود ولی باید بقیه دستگاه‌ها هم همسو بیایند؛ ما از دستگاه قضائی در صدور احکام و هماهنگی‌ها تشکر می‌کنیم ولی اگر تسریع در محاکمه و هزینه جرم متناسب با جرم باشد، این اقدامات بیشتر و بهتر بازدارنده خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی در استان قابل‌تقدیر است و دائماً فعال هستند، تصریح کرد: در قضیه اخیر تنش آبی، نیروی انتظامی در کنار مردم بود و شهدایی را در این عرصه تقدیم کرد و کسانی که می‌خواستند سوءاستفاده کنند با اقتدار مقابل آنها ایستاد و اکنون آرامش در خوزستان برقرار است.

سردار رضایی گفت: نیروی انتظامی همیشه در کنار مردم بوده و هست و در کارها مقتدر عمل می‌کند و در مقابل هنجارشکنان خواهد ایستاد و به‌هیچ‌عنوان مماشات و محافظه‌کاری در خود نمی‌بیند.

  • منبع خبر : مهر