به یاد دارم وقتی میخواستم در آزمونی شرکت کنم، ماه ها زندگی ام صرف مطالعه منابع آزمون میگذشت و در این مدت زندگی شخصی ام بنحوی تحت شعاع قرار گرفت که دیدن نزدیکان و پیگیری امور شخصی و انجام امور خانواده را هم در حاشیه قرار می داد. الان وقتی می شنویم آزمون استخدامی شهرداری […]

به یاد دارم وقتی میخواستم در آزمونی شرکت کنم، ماه ها زندگی ام صرف مطالعه منابع آزمون میگذشت و در این مدت زندگی شخصی ام بنحوی تحت شعاع قرار گرفت که دیدن نزدیکان و پیگیری امور شخصی و انجام امور خانواده را هم در حاشیه قرار می داد. الان وقتی می شنویم آزمون استخدامی شهرداری اهواز جهت تبدیل وضعیت نیروهای شاغل و پیمانکاری، که زمان برگزاری و منابع آن از قبل تعیین شده بود، به یکباره و بدون هیچ توضیحی لغو می شود، در این اندیشه ام که چرا زندگی صدها نفر پرسنل شهرداری و هزاران نفر خانواده آنها را تحت الشعاع قرار داده و بدون هیچ توضیحی مورد بی مهری قرار می گیرند و هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست.
باید پرسید چه کسی این آزمون را لغو‌ کرد؟ آیا اشخاصی در شهرداری اهواز یا استانداری خوزستان آزمون را لغو کردند؟ آیا فرمانداری اهواز یا شورای شهر اهواز آزمون را لغو‌ کردند؟ یا مراجع واشخاصی بیرون از این مجموعه ها؟ آیا قرار است سهمیه استخدامی بچه های شهرداری به نحوی میان اشخاص و متنفذین توزیع شود یا یک روند عادلانه را طی خواهد کرد؟
شنیده شده در فهرست ارسالی برای شرکت دادن اشخاص در آزمون، اعمال نظرهایی از سوی عوامل داخلی و بیرونی شهرداری یا شورای جدید و اشخاص متنفذ صورت گرفته، مدتی است یکی از اعضای شورا دوره افتاده و در مناطق شهرداری می گردد و توصیه به عزل و نصب و اعمال نظر می کند و خبر می رسد، به دنبال کنار گذاشتن برخی اشخاص ذی حق است. مثلا در یک مورد، یکی از پیمانکاران جوان شهرداری، قراردادش را با یکی از مناطق غرب اهواز به نام برادرش زده و نام خود را در فهرست گنجانده است و یا در مورد دیگر یکی از پیمانکاران نیروی انسانی نام دختر و پسر خود را که جزء عوامل خود او در شرکت بوده اند را به عنوان نیروی شاغل در شهرداری گنجانده اند.
آیا شورای جدید که ادعای انقلابی گری دارند به دنبال اعمال نفوذ ها هستند؟
اخیرا” هم خبر می رسد بافشار برخی نمایندگان مداخله گر مجلس و اعضای شورای شهر آزمون استخدامی لغو شده است تا منسوبین به اعضای شورا در سیستم گنجانده شوند یا …. امیدواریم این اخبار صحت نداشته باشد و هرچه زودتر شهرداری و شورای شهر و معاونت شهر و روستای استانداری خوزستان نسبت به تاخیرات مکرر عدم برگزاری آزمون شفافیت کند و خانواده های نگران پرسنل شهرداری را از فشار روانی و بلاتکلیفی خارج کند، که اگر بجز این شود، می طلبد که فریاد تظلم خواهی به دستگاههای نظارتی جهت واکاوی موضوع و بازرسی از این روند برد.

  • نویسنده : شهرام احمدی