رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند واکسیناسیون در استان خوزستان از سرعت مناسبی برخوردار است که در ادامه این روند واکسیناسیون افراد بالای 32 سال را در دستور کار خود داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: روند واکسیناسیون در استان خوزستان از سرعت بالایی برخوردار است که از نرمال کشوری فراتر است و در این زمینه کاهش سن واکسیناسیون را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به تامین مناسب واکسن از طرف مرکز، واکسیناسیون گروه‌های سنی در استان با سرعت بالایی در حال اجرا است که اکنون گروه سنی بالای ۳۲ سال و متولدین ۶۸ و قبل از آن را در حال پیگیری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هم اکنون میزان تزریق روزانه واکسن در استان خوزستان بیش از ۷۵ هزار دوز است که با ادامه این روند می‌توان تا آبان ماه به مقاومت بیش از ۷۵ درصد در استان دست پیدا کنیم.

دکتر ابول نژادیان بیان داشت: آمارهای رسمی مرگ و میر در استان خوزستان، به خوبی بیان کننده کاهش چشمگیر فوتی‌های کرونایی در گروه‌های سنی دریافت کننده واکسن است که در واقع دلیلی عینی بر اثرگذاری بالای واکسن بر کاهش میزان فوتی‌هاست.

وی با درخواست از مردم جهت مشارکت در دریافت واکسن گفت: هم‌اکنون تمام تمرکز شبکه سلامت استان خوزستان، بر امر واکسیناسیون متمرکز است که بسیار اهمیت دارد که پیش از آغاز یک پیک جدید از بیماری کرونا، مقاومت حداکثری و بالای ۷۵ درصد دست پیدا کنیم، لذا باید مردم در گروه سنی اعلام شده، مراجعه جهت دریافت واکسن را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

  • منبع خبر : تسنیم