امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مشکلات فرهنگی همزمان با مشکلات اقتصادی به صورت جدی پیگیری شود، گفت: عدم اصلاح فرهنگ موجب ناکارآمدی اصلاحات اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن توصیه و رعایت تقوا الهی اظهار داشت: مسئولیت مهمی بر دوش آقای ساداتی‌نژاد گماشته شده است و از این بابت آرزوی توفیق را از خداوند منان برای وی خواستاریم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مسئولیت مهمی است، افزود: اقتصاد حقیقی کشور بر اساس کشاورزی و اقتصاد کشاورزی است و اگر بخواهیم کشور در مسیر درست حرکت کند موضوع کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی در این زمینه برخوردار است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه در شرایط فعلی بحران بی‌آبی در کشور به ویژه در خوزستان مشکلات بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است، ابراز داشت: این موضوع به دلیل سوء مدیریت و بی‌کفایتی گروهی در دوران قبلی است و از این جهت این مسئولیت در برهه زمانی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع کشور مسئله اقتصادی است، گفت: خوشبختانه دولت از حداکثر توان خود برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرده است در حالی که در کشور مسئله و مشکلات فرهنگی هم داریم و مسائل اقتصادی نباید ما را از موضوعات فرهنگی غافل کند.

اسلامی تبار ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت موضوعات فرهنگی تصریح کرد: ما بر اساس فرهنگ خود رفتار و عمل می‌کنیم و از این رو آن فردی که اختلاس می‌کند، در برابر دشمن از خود ذلت نشان می‌دهد و یا دارنده واحد صنفی در بازار بد عمل می‌کند یقینا مشکل فرهنگی دارد چراکه مومن واقعی بر اساس فرهنگ دینی اینگونه عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی هم راستا با مشکلات اقتصادی به صورت جدی پیگیری شود، تاکید کرد: اگر فرهنگ اصلاح نشود اصلاحات اقتصادی کارایی خود را ندارد و این موضوع نیز در قرآن کریم در سوره مبارکه حج متذکر شده است و ساماندهی فضای مجازی و رفع ابتذال در جامعه از جمله موارد و حوزه‌های مهم حوزه فرهنگی است.

امام جمعه موقت کاشان ضمن اشاره به سند ۲۰۳۰ افزود: لازم است با افرادی که به صورت خزنده این سند را اجرا می‌کنند مطابق قانون با اشد مجازات با آنان برخورد شود و از سوی دیگر مردم نیز لازم است بیش از پیش تقوا پیشه کنند؛ کمرنگ شدن تقوا در جامعه باعث شده است تا رحمت واسعه الهی در جامعه کمرنگ شود و از این رو لازم است به این موضوع نیز توجه ویژه بشود.

مذاکره برای هیچ معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود اظهار کرد: ۱۹ شهریور مصادف است با سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه ایران پس از انقلاب اسلامی که امام بزرگوار او را ابوذر زمان و زبان او را چون شمشیر مالک اشتر دانست و فردا نیز بیستم شهریور مصادف است با سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب در سال ۶۰ که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

وی افزود: هر کدام از این دو مرد بزرگ حقوق فراموش ناشدنی دارند که باید همه آحاد مردم و خصوصا دولتمردان ما از آن‌ها درس بگیرند و همیشه با همان ویژگی‌ها و روحیه انقلابی اخلاص و ایثار و امید و توکل به خداوند و تواضع راه این عزیزان را ادامه دهند.

قاسمی در ارتباط با مسئله افغانستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولتی فراگیر با مشارکت تمام گروه‌های افغانی است و آنچه که برای ما مهم است این است که امنیت جمهوری اسلامی ایران مخدوش نشود.

وی افزود: نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران زیر سوال نرود و آمریکای ظالم خائن هم به اهداف شوم خود نرسد.

امام جمعه بادرود در ادامه خطبه به سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکره برای مذاکره هیچ معنا و مفهومی ندارد و اصولا مذاکره ایران با اروپا فقط برای رفع تحریم‌هاست با این توضیح که سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات که همان سیاست مذاکره برای مذاکره است است.

وی تصریح کرد: در حقیقت دشمن با این کار می‌خواهد با یک تیر چند نشان را بزند اول اینکه ایران را کشوری منفعل نشان بدهد دوم با فرسایشی کردن مذاکرات کشور را معطل مذاکرات نگاه دارد و سوم معطل شدن برای مذاکرات بی‌فایده به کدورت و شرکای راهبردی ایران به روسیه و چین می‌انجامد و فرصت ارتباطی و تبادلات ای ایران را می‌سوزاند.

وی به رویکرد ایران در این موقعیت اشاره کرد و افزود: قرار دولت سیزدهم بر تعامل با همه جهان و تداوم مذاکره با طرف‌هایی است که داخل برجام هستند آمریکا اگر می‌خواهد باید به برجام برگردد و به خواست ایران تمکین کند وگرنه مذاکره هیچ معنایی ندارد در حالی که مذاکرات به سبک قبلی  اساساً پذیرفته شده نیست و باید الگوی جدیدی طراحی و اجرا شود ایران به مذاکرات بر می‌گردد.

قاسمی بیان داشت: در هفته گذشته خبری همچون بمب لرزه بر اندام و پیکر نظام رو به زوال صهیونیستی انداخت خبرهایی که حکایت از طراحی پیچیده قهرمانان زندانی برای گریز از زندان در اراضی فلسطین اشغالی داشت حقیقتا اقدام مجاهدان فلسطینی دستاورد بی‌نظیر و سیلی محکمی به نیروهای متجاوز اشغالگر قدس داشت و شکستی ذلت بار و خفت بار برای سازمان امنیت و اطلاعات آن به شمار می‌رود.

وی افزود: این اقدام شجاعانه نشان داد که رژیم خبیثی که برای ایران اسلامی خط و نشان می‌کشید و سخن از طرح هزار ضربه چاقو می‌گوید ضعیف تر از آن است که تصور می‌شود؛ رژیم‌ صهیونیستی مصداق همان تمثیل ماندگار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است که گفت والله رژیم‌صهیونیستی از لانه عنکبوت هم سست تر است.

امام جمعه بادرود گفت: ما موفقیت شماری از اسرای فلسطینی در رهایی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی درشمال فلسطین اشغالی را به ملت فلسطین و گر‌وه‌های مقاومت تبریک می‌گوییم.

ترور نشان از استیصال دشمن است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام منصور صابری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع اردستان اظهار داشت: مراسم‌های ماه محرم و در ادامه توسط جوانان به خوبی برگزار شد و ادامه دارد و مهمتر از همه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود که جای تقدیر دارد.

وی ضمن انتقاد از اقدامات دشمن در راستای ترور مظلومان افزود: ترور نشان استیصال دشمنان در تقابل با نظام جمهوری اسلامی است که روی به آن می‌آورند و نمی‌دانند اینگونه عمل تلاش جوانان را بیشتر می‌کند و بیدارتر می‌شوند.

امام جمعه موقت اردستان گفت: از مسئولان کشوری درخواست داریم تا اربعین مامنی نباشد که برای عده‌ای محل کسب و کار بشود هرچند محدودیت‌هایی توسط دولت عراق وجود دارد.

وی ابراز داشت: محدودیت هایی در کشور به وجود آوردند تا جوانان نتوانند شرکت کنند و می‌گویند کسانی که واکسن زده‌اند می‌توانند شرکت کنند در حالی که افرادی واکسن زده اند که نمی‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صابری بیان کرد: رسانه‌های غربی در صدد هستند تا مشملات وضع موجود را رسانه‌ای می‌کنند اما مسببان خارجی و داخلی آن را محاکمه نکردند اما حالا که دولت جدید یکماه آمده بعضی ها زبان گشوده‌اند و با رسانه‌های غربی همگام شده‌اند.

وی تاکید کرد: بهترین کاری که رییس جمهور جدید انجام می‌دهد حضور مسافرت‌های هفته‌ای به استان‌های مختلف برای رفع مشکلات و این یک کار جهادی است که باید مسئولان همچون مجلس آن را حمایت کند.

امام جمعه موقت اردستان تصریح کرد: مهمترین مسائل کشور رفع تحریم، اشتغال و پیگیری بیماری کرونا است که رییس جمهور به خوبی آن را پیگیری می‌کند که باید همه همدل باشند تا مشکلات برطرف بشود.

وی افزود: از شورای شهر میخواهیم در انتخاب شهردار فردی را انتخاب کنند که متخصص، با تجربه و با ایمان باشد و عدم توجه به خطوط سیاسی باشد تا بتواند برای مردم فعالیت کند؛ شورا به دنبال تحول باشند و می بینید که مردم از وضعیت مدیریت شهری ناراضی هستند لذا صدای مردم را بشنوید و در راستای خدمت به مردم حرکت کنید.

  • منبع خبر : تسنیم