نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یکی از مشکلات خوزستان است گفت:باهرگونه برنامه انتقال آب استان خوزستان مخالف هستیم و اجرای آن را به هیچ وجه به مصلحت کشور نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدکریم حسینی روزپنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در سالن آیت الله خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر افزود:هم اکنون برخی به دنبال اجرای طرح جدید انتقال آب از خوزستان هستند و تلاش می کنند مجوزهای زیست محیطی آن را نیز دریافت کنند که هم اینک نارضایتی خود را از این موضوع اعلام می کنیم.
وی گفت: چنانچه وزارت نیرو وارد فاز اجرایی طرح جدید انتقال آب شود وزیر نیرو نخستین وزیر دولت سیزدهم خواهد بود که مورد استیضاح قرار می گیرد.

همراهی نمایندگان با استاندار جدید خوزستان
نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان با استاندار جدید استان همراهی خواهند داشت و از مدیران خدوم و قوی حمایت می‌کنند.
حسینی گفت: ما(نمایندگان) در تعیین مدیران دخالت نخواهیم کرد به شرطی که در انتصابات از مدیران قوی و کارآمد استفاده شود.
وی جذب سرمایه گذار با معافیت پنج تا ۱۰ساله ، تخصیص کامل سه درصد سهم نفت به خوزستان ، تخصیص ۲.۲میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه و جبران عقب ماندگی های استان و حل اساسی مساله آب را از دیگر پیشنهادها و راهکارها برای برون رفت از مشکلات موجود بیان کرد و افزود:برای همگرایی و همراهی با مدیریت جدید استان و تقویت مدیران خدوم آماده همکاری هستیم.
حسینی به این نکته نیز اشاره کرد که صرف گفتن استاندار ویژه ، مشکلات استان را حل نخواهد کرد بلکه باید اختیارات ویژه به استان خوزستان داده شود.
وی از خدمات هفت ماهه استاندار پیشین خوزستان قدردانی کرد و افزود:اگر قاسم سلیمانی دشتکی ۶ سال پیش استاندار خوزستان بودند با بسیاری از مشکلات انباشته شده فعلی رو به رو نبود.
این نماینده مجلس درادامه تاکید کرد: ما در کنار مدیران سالم ، پاکدست ،کارآمد و امین خواهیم بود و آنان را در حل مشکلات استان یاری و تقویت می کنیم.
شبیب جویجری دیگر نماینده مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با تبیین مشکلات استان در حوزه های مختلف گفت: در استان خوزستان ناامنی اجتماعی وجود دارد ولی منجر به ناامنی نشده است.
وی با طرح این مساله که چرا خوزستان که خیر و برکت برای کل کشور دارد خود در مشکلات غوطه ور است افزود:با وجود کارهای زیادی که در استان انجام شده ولی ناکامی هایی هم بوده که باید استاندار جدید مشکلاتی نظیر بیکاری ، احساس تبعیض و آب را برطرف کند و ما حامی برنامه های استاندار خواهیم بود.
جویجری همچنین بر اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری در خوزستان تاکید کرد وافزود:اگر این طرح از سال ۷۵ تا ۸۵ به سرانجام می رسید خوزستان متحول می‌شد.
وی همچنین عدالت در توزیع ثروت و امکانات و تهیه بانک اطلاعاتی نیروهای کارآمد برای مشارکت در توسعه استان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز پنجشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان استاندار ویژه خوزستان معارفه شد.

خلیلیان دارای مدرک کارشناسی خاکشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است.

از سوابق مدیریتی و اجرایی خلیلیان می توان به معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای بیمه مرکزی کشور به عنوان نماینده این وزارتخانه در دولت نهم و نیز وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای پول و اعتبار در دولت دهم اشاره کرد.

  • منبع خبر : ایرنا