نماینده دزفول در مجلس گفت: یک فروند بالگرد هلال احمر برای انتقال پزشک و تجهیزات درمانی به منطقه دورک دزفول که در محاصره کرونا درآمده است، اختصاص یافت.

سید احمد آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ابتلای بیش از نیمی از اهالی منطقه صعب‌العبور و کوهستانی دورک احمد فداله دزفول به کرونا پیگیری‌هایی با رئیس جمعیت هلال احمر کشور صورت گرفت.

وی افزود: نتیجه این پیگیری‌ها اختصاص یک فروند بالگرد به‌منظور امداد رسانی به ساکنان این روستا شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به مسافت دور این روستا و نبود امکان تردد، مقرر شده تا دارو، پزشک و تجهیزات دارویی و درمانی با استفاده از بالگرد هلال احمر به این منطقه انتقال یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از گزارش واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول مبنی بر ابتلای اهالی روستای صعب‌العبور دورک در منطقه کوهستانی احمدفداله به  کرونا، صبح روز سه‌شنبه یک تیم بهداشت و درمانی شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر به همراه میزان مناسبی اقلام دارویی به‌وسیله بالگرد به منطقه اعزام شد.

علی قمیشی افزود: پس از معاینه و انجام تست از ساکنان این روستا که شامل ۱۰۰ نفر هستند، تست کرونای ۶۰ نفر از آنها مثبت گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: بر اساس نظر پزشک مستقر در منطقه، دو نفر از این مبتلایان به اقدامات درمانی پیشرفته‌تر نیاز داشتند که به‌وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شدند.

قمیشی گفت: در حال هماهنگی و رایزنی با سایر ارگان‌ها از جمله فرمانداری هستیم تا در صورت لزوم امکانات بیشتری به‌وسیله بالگرد به این منطقه ارسال شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است به همت جمعیت هلال احمر، کمپ درمانی در محل روستای دورک ایجاد و نیروهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در محل مستقر شوند.

به گزارش مهر، فاصله دورک یکی از روستاهای بخش شهیون تا مرکز این بخش یعنی شهر شهیون حدود ۱۵۰ کیلومتر و تا شهر دزفول بیش از ۱۸۰ کیلومتر است.

دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

 

  • منبع خبر : مهر