امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از انتخاب مجدد شرکت فولاد خوزستان در هیات مدیره بورس کالا خبر داد.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن اعلام خبر انتخاب مجدد شرکت فولاد خوزستان در هیات مدیره بورس کالا، گفت: امیدواریم شرکت بورس کالا در سال ۱۴۰۰ که به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، بتواند در رونق تولید داخل، بهینه‌سازی، کشف قیمت و شفافیت در معاملات کالا نقش‌ موثری ایفا نماید. در بورس کالا به دنبال حمایت از تولید داخل هستیم.
گفتنی است، در پایان مجمع عمومی شرکت بورس کالا، با نظر هیات مدیره این شرکت افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت بورس کالا به تصویب رسید.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، استراتژی شرکت در سال جاری را توسعه خطوط تولید جدید و گسترش زنجیره ارزش فولاد برشمرد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برای بررسی صورت های مالی سال ۱۳۹۹ برگزار شد. در این جلسه امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت، بخشی از برنامه های خود در سال ۱۴۰۰ را بیان کرد.
رشد ۲۳۴ درصدی سود خالص فولاد خوزستان
مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به مهم ترین دستاوردهای شرکت در خصوص تولید در سال ۹۹ عنوان کرد: تولید ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تن فولاد، ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تن گندله و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال قبل محقق شد. همچنین فروش این شرکت در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول اصلی در بازارهای داخلی و خارجی و صادرات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول به کشورهای مختلف است.
ابراهیمی حاصل همکاری مشترک فولاد خوزستان با مجموعه فولاد اکسین برای صادرات محصول نهایی و ورق های فولادی را ۴/۹ میلیون دلار ارزآوری برای مجموعه عنوان کرد.
وی گفت: حاصل این تلاش ها رشد ۲۳۴ درصدی سود خالص پس از کسر مالیات و همچنین دستاوردهای محیطی زیستی برای شرکت فولاد خوزستان بود.
سال ۱۴۰۰ حرکت به سمت توسعه
وی درباره مهم ترین برنامه های عملیاتی و اهداف سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اجرای طرح های توسعه و متوازن سازی ظرفیت خطوط تولیدی، به ظرفیت رساندن و احیای کامل کارخانه فولاد شادگان و همچنین تکمیل پروژه های فولادسازی، تکمیل زیر ساخت های لازم برای تولید ۵ میلیون تن کنسانتره در شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد و تکمیل پروژه گندله سازی این شرکت است.
مدیرعامل فولاد خوزستان پیشرفت پروژه احیای مستقیم (زمزم ۳) را به میزان ۳۱ درصد اعلام کرد و از اتمام عملیات اجرایی بهره برداری پروژه پست ۴۰۰ که پروژه مشترک فولاد خوزستان و و فولاد اکسین است، در سال جاری خبر داد.
امین ابراهیمی همچنین شروع عملیات کارخانه تولید اسلب عریض را یکی از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد.
بومی سازی قطعات با هدف قطع وابستگی به خارج
وی در بخش تامین قطعات و تجهیزات یدکی کارخانه بر افزایش سهم داخلی تدارکات با هدف کاهش مصارف ارزی تاکید کرد.
ابراهیمی افزود: ارتقا بهره وری نیروی انسانی، کاهش حوادث و بهبود شاخص های زیست محیطی و بهینه سازی مصرف انرژی از عمده ترین اهداف در سال ۱۴۰۰ است.
تکمیل زنجیره ارزش فولاد خوزستان با تملک فولاد اکسین
ابراهیمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در پهنه آباده جازموریان در طرح شرکت ایساتیس، تامین کنسانتره با راه‌اندازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، تولید گندله و آهن اسفنجی در شرکت فولاد خوزستان و شرکت صنعت فولاد شادگان و تلاش برای تملک سهام فولاد اکسین، در واقع فرآیند شرکت فولاد خوزستان در تکمیل زنجیره ارزش فولاد را تشکیل می‌دهند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان