امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و از هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه می‌خواهم کاری کنند که حضور و مشارکت مردم قوی‌تر باشد و سعه صدر داشته باشند و در بررسی صلاحیت‌ها به قانون محض اتکاء داشته باشند. همچنین اگر کسی مشکل قانونی و محکومیت قطعی ندارد، اجازه دهند وارد گود شود و رقابت سالم و قوی باشد تا مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و از هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه می‌خواهم کاری کنند که حضور و مشارکت مردم قوی‌تر باشد و سعه صدر داشته باشند و در بررسی صلاحیت‌ها به قانون محض اتکاء داشته باشند. قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری اهواز که امروز (۲۱ اسفندماه)

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و از هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه می‌خواهم کاری کنند که حضور و مشارکت مردم قوی‌تر باشد و سعه صدر داشته باشند و در بررسی صلاحیت‌ها به قانون محض اتکاء داشته باشند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری اهواز که امروز (۲۱ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: از روز گذشته ثبت‌نام داوطلبین شوراهای شهر و روستا آغاز شده و تا هفت روز ادامه خواهد داشت. تقریبا حدود یک ماه صلاحیت دواطلبین بررسی می‌شود و پس از آن داوطلبینی که صلاحیت دارند برای انتخابات آماده می‌شوند و انتظار می‌رود مردم حضور پر شوری در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شد و امام راحل به صورت مرتب تاکید می‌کردند که میزان رای ملت است. حضرت آقا نیز بر حق‌الناس بودن آرای انتخاباتی تاکید کرده‌اند؛ بیان این دو جمله ارزشمند بیانگر این است که چقدر این نظام به مردم بها می‌دهد و نقش مردم را مهم می‌داند. نظام جمهوری اسلامی مردم را ولی‌نعمت نظام و کل دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی می‌داند و تقریبا همه جا مردم پیشتاز بوده‌اند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: تقریبا هر یک سال یا یک سال و نیم، انتخابات داشته‌ایم و در برخی مقاطع  حضور ۹۸ درصدی مردم را شاهد بوده‌ایم و به طور متوسط، میزان حضور مردم به کمتر از ۴۰ درصد تا یکی دو دوره قبل نرسیده است؛ برخلاف برخی کشورها که داعیه دموکراسی دارند اما انتخابات‌شان محدود است و میزان حضور در انتخابات به حداقل ممکن می‌رسد.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر مردم مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌ها و شیوع کرونا را دارند اما همه می‌دانیم که نظام، فرزند حرکت عظیم امام و مردم بود؛ همه می‌دانیم که اصناف، کارگران و اقشار مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و شهید تقدیم کردند و در دفاع از انقلاب اسلامی افراد زیادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شهید یا جانباز شدند تا انقلاب حفظ شود؛ در خوزستان تعداد زیادی از عزیزان ما و حدود ۶۰ هزار نفر جانباز، شهید یا آزاده شدند.

وی ادامه داد: انقلاب، خون‌بهای شهدا و جانبازان و آحاد مردم است؛ فکر نمی‌کنم مردم با نظام قهر کنند زیرا نظام از خودشان است؛ مردم در تنگناهایی قرار دارند که امیدواریم از این قله هم بگذریم. ما از قله‌های سختی گذشتیم و رژیم قدرتمند و ظالم پهلوی و آمریکا را بیرون کردیم. ما در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی و با اقتدار امام(ره) و سلاح الله اکبر ثابت کردیم که خون بر شمشیر پیروز است و نگذاشتیم یک وجب از خاک‌مان از دست برود یا تمامیت نظام‌مان خدشه وارد شود، در حالی که در ادوار گذشته بدون جنگ قسمت مهمی از کشور و شاید چند برابر کشور را از دست دادیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: مردم، خدا و امام زمان(عج) حافظ نظام هستند بنابراین از همه مردم دعوت می‌کنم حتما پای صندوق رای بیایند زیرا اگر پای صندوق نیایند و تعداد آرا کم شود، دشمن طمع و مشکل ایجاد می‌کند؛ مردم برای خون‌بهای فرزندان‌شان و ارثی که بزرگان ما برای ما گذاشتند و موجب شد که پایگاهی قوی در دنیا و استقلال و آزادی را به دست آوریم و جمهوریت و اسلامیت را در کشور رایج کنیم، پای صندوق‌های رای بیایند.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و از هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه می‌خواهم کاری کنند که حضور و مشارکت مردم قوی‌تر باشد و سعه صدر داشته باشند و در بررسی صلاحیت‌ها به قانون محض اتکاء داشته باشند. همچنین اگر کسی مشکل قانونی و محکومیت قطعی ندارد، اجازه دهند وارد گود شود و رقابت سالم و قوی باشد تا مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون در حوزه شهرستان اهواز ۴۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹ نفر از این تعداد حضوری ثبت‌نام کردند. فعلا روند ثبت‌نام خوب است و امیدوایم گردش ثبت‌نام در روزهای آینده قوی باشد و ثبت‌نام کاندیداها به سرعت افزایش یابد تا رقابت قوی و واقعی باشد.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در صورتی که اینترت دچار قطعی شود باید کمی صبر شود و پس از آن از طریق دفاتر خدماتی، موبایل و سیستم مجازی ثبت نام کنند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر :   ایسنا