رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با وجود توزیع چند برابر میزان مصرف کالاهایی همچون روغن خوراکی در بازار استان همچنان با کمبود این کالا مواجه هستیم، باید این موضوع توسط دستگاه‌های ناظر مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.   امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با وجود توزیع چند برابر میزان مصرف کالاهایی همچون روغن خوراکی در بازار استان همچنان با کمبود این کالا مواجه هستیم، باید این موضوع توسط دستگاه‌های ناظر مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

  امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: لازم است که تمامی دستگاه ها کمک کنند تا علت کمبود برخی کالاها در بازار با وجود توزیع فراوان آن از سوی این سازمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند تا این مشکل برطرف شود.

وی گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های پخش نیز درحال فروش اجباری روغن به همراه سایر کالاها به واحدهای صنفی هستند که امتناع اصناف از پذیرش این خرید اجباری، کمبود این کالا در بازار را در پی دارد .

نظری ادامه داد: بالغ بر چهار هزار تن روغن خوراکی طی یک ماه اخیر در بازار استان توزیع شده است که بیش از ۲ برابر میانگین مصرف روغن طی یک ماه در استان است اما باز با کمبود این کالا در بازار مواجه هستیم.

وی گفت: حتی روغن هایی که از برندهای محبوب نیستند و توزیع شده اند در بازار موجود نیستند.

احتکار خانگی یکی از عوامل مهم کمبود کالا در بازار خوزستان

رییس هیات مدیره اتحادیه صنفی بنکداران خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به کسری روغن خوراکی در بازار استان بیان کرد: یکی از مهم ترین عوامل کمبود کالا و به ویژه روغن خوراکی در بازار استان احتکار خانگی توسط مردم است.

محمد کمال سودمند گفت: متاسفانه فرهنگ احتکار کالا در خانه در بین مردم خوزستان وجود دارد و این رفتار در موارد بسیاری باعث کمبود برخی کالاها در بازار با وجود توزیع چند برابر مصرف شده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنفی بنکداران خوزستان ادامه داد: این فرهنگ را نمی توان تغییر داد و تنها راه حل تزریق و توزیع کالای بیشتر در بازار است.

وی افزود: عامل دیگری که در کمبود کالا در بازار تاثیر گذاشته است دلالی و یا خرید و فروش کالاهای اساسی از سوی برخی افراد و یا افرادی است که بیکار هستند و شغلی ندارند

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : صدای هم وطن