مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در ادامه گفت : شیوع ویروس کرونا که منجر به بروز بیماری کووید 19 در تمام کشور ها و منجمله کشور ما گردیده ، یک حمله نظامی و اقدام تروریستی نیست و این یک پدیده زیستی است که ما باید اقدامات اساسی از جمله رعایت اصول بهداشتی و اجرای شیوه نامه ها را به مردم آموزش دهیم .

دکتر جلیلی اقدامات پدافند غیر عامل در زمینه مقابله با بحران کرونا را تشریح کرد
به گزارش اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان ، دکترصادق جلیلی مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان بمناسبت هفته پدافند غیر عامل ، فعالیت ها و اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان را تشریح کرد .
وی گفت : پدافند غیر عامل در بخش بهداشت و درمان می‌تواند منجر به اولویت بخشی اقدامات درمانی در مواجهه با بحران بیماری ها گردد . دکتر جلیلی افزود : تعامل و هماهنگی و تقویت روحیه همکاری بین بخشی و کادر درمان و مراجعان می‌تواند منجر به اجرای صحیح و تداوم برنامه ها و طرح های پدافند غیر عامل درمراکز بهداشتی و درمانی گردد . وی تاکید کرد به روزرسانی داده ها و اطلاعات و آموزش موردنیار و به هنگام به کادر درمانی و آحاد مردم می تواند به پایداری خدمات و ارتقای سطح خدمات منتج گردد .
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در ادامه گفت : شیوع ویروس کرونا که منجر به بروز بیماری کووید ۱۹ در تمام کشور ها و منجمله کشور ما گردیده ، یک حمله نظامی و اقدام تروریستی نیست و این یک پدیده زیستی است که ما باید اقدامات اساسی از جمله رعایت اصول بهداشتی و اجرای شیوه نامه ها را به مردم آموزش دهیم .
دکتر جلیلی اظهار داشت : اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا در نهایت فروکش خواهد کرد، اما مدت، میزان و مراحل بعدی شیوع آن بسیار مبهم است و سوالات بسیاری را در مورد ماهیت این ویروس و ادامه شیوع آن پدید آورده است . وی گفت : اجرای پدافندغیرعامل ، ازتاسیسات وتجهیزات بیمارستانها و نیروی انسانی مراکز درمانی به هنگام بحران دربرابر خطرات وخسارات حفاظت می کند وباعث کاهش آسیب ها می گردد .
دکترجلیلی به اقدامات عملیاتی و اجرایی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در مواجهه با ویروس کرونا گفت : با شیوع بیماری کرونا ، مدیریت درمان ، اقدام به تشکیل کمیته بحران در ستاد وبیمارستانها و مراکز درمانی تابعه درسطح استان کرد و در همان ابتدا بیمارستان میلاد اهواز و سپس بیمارستانهای امیرالمومنین (ع) اهواز ، ۱۷ شهریور آبادان ، شفا مسجد سلیمان ، امام موسی کاظم (ع) ماهشهر و شهید مصطفی خمینی بهبهان با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت .
وی به دیگر اقدامات مدیریت درمان در خصوص بیماری کرونا ، نیز اشاره کرد و ضدعفونی و گندزدایی مراکز درمانی و شعب تامین اجتماعی ، برگزاری دوره های مختلف آموزشی به صورت الکترونیک و اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون اداری و رسانه ها و همچنین اختصاص تمام امکانات بیمارستانی و درمانی در جهت پذیرش بیماران کرونایی و ایجاد ۴ پایگاه غربالگری در شهرهای اهواز ، ایذه و رامهرمز و راه اندازی درمانگاه ویژه حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین و اجرای طرح توزیع داروی بیماران خاص و سالمندان را تا درب منازل ، از دیگر اقدامات مدیریت درمان خوزستان در مقابله با بحران کرونا عنوان کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان