این واقعه در هر جای دنیا اتفاق می افتد فرماندار، استاندار، ، وزیر کشور نه تنها وادر به استعفا می شدند بلکه محاکمه می شدند. اما دریغ از یک توبیخ شفاهی!

بیانیه ی برادر عزیز و ارجمند جناب حاج علی‌ محمدی را مطالعه نمودم . لازم نیست از شجاعت و صراحت لهجه حاج علی چیزی بگویم که به قول معروف اظهر من الشمس است و جای تشکر دارد البته.
دیر یا زود متوجه ترکیب فکری و قومی هیات اجرایی و دسته گل اقایان می شدیم.
حاج علی می داند دو ماه پیش در مورد هیات اجرایی با ایشان صحبت کردم و حساسیت موضوع را گوشزد نمودم تابه سمع والی برساند .
اما دریغ از گوش شنوای والی!
هر اتفافی که افتاد و یا در آینده رخ دهد متوجه شخص استاندار ، به عنوان مجری و ناظر اصلی انتخابات و منصوب کننده مجریان انتخابات یعنی فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه است.
جناب استاندار بدون بررسی و بدون توجه به سوابق تاریخی و حساسیت های امنیتی قبل و بعد از انقلاب منصب فرمانداری اهواز و تنها بر مبنای بعضی فشار ها و حفظ منصب خود اقدامی را انجام داد که تا کنون سابقه نداشته و نتیجه ان اقدام ضد امنیتی سال گذشته بود که در نوع خود در جمهوری اسلامی بی سابقه بود!
بمب گذاری و تحرکات و توطئه های خرابکارانه ضد انقلاب در تمام مقاطع زمانی ودر نقاط مختلف کشور وجود داشته است ، اما هیچکدام مانند واقعه سال گذشته اهواز نبود . تحرکات مزبوحانه و کور و بمب گذاری ضد انقلاب در معابر و بانکها و سایر نقاط بی دفاع شاید قابل توجیه باشد
اما واقعه روز ارتش با حضور تمام نیروهای امنیتی و لشکری به هیچ وجه قابل دفاع و توجیه پذیر نیست.
تنها یک دلیل دارد ؛ در وهله اول بی تدبیری رئیس شورای تامین شهرستان اهواز و در درجه بعد رییس شورای تامین استان .
البته ایشان در بعد انتصاب فرماندار غیر واجد شرایط که این حادثه را رقم زد مقصر است . در حقیقت از دو بعد مقصر است. این واقعه در هر جای دنیا اتفاق می افتد فرماندار، استاندار، ، وزیر کشور نه تنها وادر به استعفا می شدند بلکه محاکمه می شدند. اما دریغ از یک توبیخ شفاهی!
از طرفی خاطره بسیار بد انتخابات شورای شهر اهواز هنوز از اذهان مردم و نیروهای سیاسی پاک نگردید که شاهد تصمیم غیر کارشناسی
و عاری از تدبیر انتخاب هییت اجرایی اهواز هستیم.
بدون در نظر گرفتن  شرایط اجتماعی و سیاسی استان و عدم توجه به عواقب بعدی هبات اجرایی انتخاب کردند که بنا بر تحلیل حاج علی
از ضوابط قانونی و عرفی به دور است .طبیعتا مسوولیت هر نوع اتفاق بعدی متوجه شخص استاندار است نه فرماندار اهواز که منصوب ایشان است.
بی شک حمایت همه جانبه نیروهای بختیاری بخصوص اصلاح طلبان بختیاری در انتصاب و تثبیت موقعیت استاندار بر خودش و بر همگان روشن و مبرهن است که در حساس ترین لحظات مدیریتی به داد ایشان رسیدند و لشکر کشی کردند.
اما به نظر می رسد جناب والی استفاده ابزاری از انها کردند و گاه  آب نباتی هم تعارف نمودند!
حاج علی هم صادقانه عزت و ابرو و حیثیت سیاسی خویش را فدای آوردن و تثبیت استاندار نمود .
اما دوست گرانقدرم چقدر تذکر دادید؟! چقدر نصحیت کردید؟! چقدر پیشنهاد سازنده دادید؟!  دریغ از گوش شنوا!
بیانیه اخیر شما قابل تقدیر است ؛ ولی حیف که دیر ؛ و مصداق شعر شهریار است:
آمدی جانم …
متاسفانه در این رخداد انتخاب جناحی و قومی را تواما انجام دادند که ناشی از بی تدبیری والی و فرماندار است. حداقل اقای فرماندار نباید زیر بار شائبه قومی می رفت.  شائبه جناحی که متوجه شخص استاندار است.
عملکرد شخص فرماندار باعث ایجاد این شائبه در افکار عمومی گردید. شاید حساب شده و به منظور تفرقه و تشتت بین نیروهای فارس و عرب و بختیاری چنین اقدامی را انجام دادند.
ضمن این که باید پذیرفت  انتخاب اقای فرماندار شیپور تفرقه را در اذهان ایجاد نمود، اما بمب گذاری و خرابکاری ضد انقلاب منحصر به خوزستان نبود؛ بلکه در مقاطع مختلف و در اکثر نقاط ایران صورت پذیرفت  و موضوعی نیست که خدای ناکرده بخواهم آن را به یک قومیت خاص و بخصوص به برادران عزیز عرب ربط بدهم .
هدف از بیان اقدامات امنیتتی این بود که واقعه ی لشکر ۹۲ در سال گذشته به دلیل بی تدبیری روسای شورای تامین اهواز و استان به هیچ وجه قابل دفاع و توجیه پذیر نیست و ضعف مفرط انها را می رساند . والا اقدامات کور،  چه در تهران چه در اهواز یا شیراز یا کردستان ممکن است قابل توجیه باشد اما این اقدام در چنین روزی با حضور کلیه نیروهای امنیتی انتظامی و لشکری غیر قابل توجیه است!
در هر کجای کشور این اتفاق در چنین روزی می افتاد غیر قابل توجیه بود.
خوزستان متعلق به همه ی اقوام است. اکثریت آن را هم اقوام بختیاری و عرب تشکیل می دهند و همه برای دفاع از آن خون دادند. شهید دادند
هیچ وقت عملیات خرابکارانه عده ای معدود از هر قوم که باشند ، به حساب همه نوشته نخواهد شد .
زنده باد ایران
زنده باد خوزستان
زنده باد دوستداران ایران و خوزستان، از هر قوم و قبیله.