سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دوشنبه خبر داد و برای ۱۳ استان هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیل صادر کرد. جمعه شب در پی بارندگی های شدید ۵ روستا در بخش کن مسدود شد. دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در نوار غربی […]

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دوشنبه خبر داد و برای ۱۳ استان هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیل صادر کرد. جمعه شب در پی بارندگی های شدید ۵ روستا در بخش کن مسدود شد.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در نوار غربی دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارش های این روز برای کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان است.

سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

روز های چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر خراسان شمالی و خراسان رضوی است و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایشی می شود؛ همچنین امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

بارش شدید باران در شهرهای مختلف ایران باعث جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر شده است و براساس گزارش ها در شهرستان شبستر شدت سیل بسیار زیاد بوده و خسارات فراوانی داشته است. همزمان گزارش شده که بر اثر آب گرفتگی در محوطه باستانی نقش رستم، فرونشست های متعددی در این مکان تاریخی ایجاد شده است.

روز جمعه باران در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید بوده که در بیشتر آنها آب گرفتگی معابر گزارش شده است.

روز گذشته نیز در شهر تهران پلیس تردد در برخی مناطق غرب این شهر از جمله بزرگراه خرازی را به دلیل بارندگی و گل و لای ممنوع کرده است.

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران درباره تازه ترین وضعیت استان های سیل زده گفت: «جمعه شب بارش های شدیدی در استان های غربی و جنوبی کشور داشتیم و در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلیمتر رسید.»

به گفته او «در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده اند.»

ظفری گفت: «برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد. نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.»

روز گذشته نیز سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از گرفتار شدن سه خودرو در گل و لای در بزرگراه خرازی ورودی خیابان اردستانی خبر داد. همچنین فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران نیز از یک طرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: «این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.»

امروز نیز در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می دهد.