بحران کارگری هفت‌تپه، سیلاب، خشکسالی، جلوگیری از مهاجرت ساکنان مناطق هم‌جوار توسعه نیشکر به حاشیه شهرها با ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستائیان، جلوگیری از ایجاد یک بحران محیط‌زیستی در شرایط خشکسالی با پمپاژ آب به تالاب‌های هورالعظیم و تالاب شادگان، احیای زمین‌های کشاورزی روستاها، احداث صنایع جانبی همچون کارخانه تغلیظ ویناس در راستای کاهش بحران‌های محیط‌زیستی و... بخشی از اقدامات و فعالیت‌های این شرکت برای مقابله با بحران و پیشگیری از آن بوده است.

ارائه جذّاب و متنوع این دستاوردها در حوزه مدیریت بحران توسط شرکت توسعه نیشکر در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران، نگاه و توجّه مسئولین ارشد کشوری، سفیران و هیئت‌های کشورهای خارجی و بسیاری از صاحب‌نظران را به خود جلب کرد؛ وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هیئت روسی، سفیر عربستان سعودی و.. از جمله شخصیت‌هایی بودند که از غرفه شرکت توسعه نیشکر بازدید کردند.

در هنگام حضور احمد وحیدی وزیر کشور در غرفه شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به محصولات تولیدی، به اجماع همه مسئولین ارشد برای حل بحران هفت‌تپه و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید اشاره کرد و گفت که دو سال پس از واگذاری، این شرکت با تدبیر دولت، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس از یک بحران کارگری و اقتصادی عبور کرده و به شکوفایی تولید رسیده است.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.

 

رویش شکوفایی از دل بحران‌ها

 

در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به همراه سایر مدیران، معاونین و کارشناسان نیشکری نیشکری در نشست‌های مختلف به تبیین توانمندی‌های این شرکت در عبور از بحران‌ها و رسیدن به شکوفایی تولید، پرداختند.

 

تزریق برق نیشکری به شبکه سراسری، تامین بخش عمده الکل طبی کشور در بحران کرونا، ساخت ادوات کشاورزی و قطعات صنعتی در بحران تحریم‌ها، عبور از بحران آب با ارتقای دانش آبیاری، اعزام نیروهای متخصّص و ارسال تجهیزات به مناطق پیرامونی در بحران‌هایی نظیر آتش‌سوزی و سیلاب از مواردی بود که مدیران نیشکری برای بازدیدکنندگان ارائه دادند.

دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۲» که از امروز دوشنبه در مصلای بزرگ تهران برپا شده، به معرفی محصولات فناورانه از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور می پردازد.

این رویداد شامل نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری، مانور و بیش از ۵۰ کارگاه‌ آموزشی تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی به‌روز مخاطرات کشور ایران است که تا ششم دی ماه ادامه داد.

 

دکتر ناصری در مصاحبه با صداوسیما خبر داد؛

آمادگی صنعت نیشکر برای مقابله با بحران‌های احتمالی

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی ۱۴۰۲) در گفتگویی با صداوسیمای خوزستان از آمادگی این شرکت برای مشارکت و هم‌افزایی با ستاد مدیریت بحران استانداری به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی خبر داد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی ۱۴۰۲) در گفتگویی با صداوسیمای خوزستان از آمادگی این شرکت برای مشارکت و هم‌افزایی با ستاد مدیریت بحران استانداری به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی خبر داد.

 

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این مصاحبه تأکید کرد که صنعت نیشکر با برنامه‌ریزی از بحران‌هایی نظیر سیل و خشکسالی عبور کرده و به شکوفایی رسیده است.

وی با اشاره به این بحران‌ها اذعان کرد که با وجود بحران‌هایی نظیر سیلاب، هجوم ملخ‌ها و خشکسالی در چند سال اخیر، شرکت توسعه نیشکر توانسته به سودآوری مناسبی دست یابد و از گردنه بحران‌ها به‌سلامت عبور کند؛ در این زمینه، تلفیق تجارت و تولید، برنامه‌ریزی و همت جهادی کارکنان بسترساز عبور از بحران‌ها و رسیدن به اهداف عالی این شرکت بوده است.

 

با وقوع سیلاب در بهمن و اسفندماه ۱۳۹۷ و فروردین‌ماه ۱۳۹۸، ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد شد؛ اما با وجود خسارت‌های وارد شده به کشت و صنعت‌ها، وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مناطق پیرامونی در احداث و ترمیم سیل‌بندها ایجاد نشد.

 

جاده‌سازی در مناطق سیل‌زده، ترمیم سیل‌بند، خاکریزی، ایجاد دایک حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین دیگر ارگان‌ها، سوخت‌رسانی به کلیه ماشین‌آلات فعال، ایجاد سد بر روی کانال آبیاری، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین و… بخشی از خدماتی بود که شرکت‌های توسعه نیشکر هم‌زمان با وقوع سیلاب انجام داد.

 

برگزاری نشست‌های تخصّصی در غرفه نیشکر

 

در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۲» مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

 

برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مسئولین کشوری در غرفه شرکت توسعه نیشکر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران بود.

 

در این نمایشگاه، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آخرین دستاوردها و عملکرد خود در حوزه مدیریت بحران را به نمایش گذاشته که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است؛ این رویداد بین‌المللی از دوشنبه (چهارم دی‌ماه) در مصلای بزرگ تهران برپا شده و تا ششم دی‌ماه ادامه داد.

 

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان