مدیران توییتر در واکنش به درخواست ایلان ماسک برای ارائه جزییات در خصوص فعالیت حسابهای کاربری جعلی و ربات در این پلتفرم شبکه اجتماعی، در توضیحاتی برای روشن کردن تلاشهای صورت گرفته به منظور کاهش انتشار محتوای انبوه توسط رباتهای خودکار، اعلام کردند توییتر روزانه بیش از یک میلیون حساب کاربری اسپم را حذف می کند.

ایلان ماسک تهدید کرده بود اگر توییتر ثابت نکند حسابهای جعلی و ربات کمتر از پنج درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهند، قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را متوقف خواهد کرد.

این میلیاردر کارآفرین، اواسط ماه مه اعلام کرده بود قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را تا زمان دریافت اطلاعات درباره حسابهای جعلی و ربات معلق کرده و تصور می‌کند این حسابها حداقل ۲۰ درصد از کاربران توییتر را تشکیل می‌دهند. بررسی‌های مستقل نشان داده‌اند که بین ۹ تا ۱۵ درصد از میلیون‌ها پروفایل توییتر، ربات هستند.

ماسک پیش از این اعلام کرده بود یکی از بزرگترین اولویتهایش پس از خرید شرکت توییتر، شکست دادن رباتها خواهد بود.

توییتر در کنفرانس مطبوعاتی خود مجددا تاکید کرد حسابهای اسپم، کمتر از پنج درصد کاربرانی را تشکیل می دهند که در معرض تبلیغات قرار می گیرند. این آمار از زمان عرضه اولیه عمومی توییتر در سال ۲۰۱۳، تغییری نکرده است.

توییتر در حال حاضر کاربران را ملزم نمی‌کند با استفاده از هویت واقعی خود، برای عضویت در این پلتفرم ثبت نام کنند و به این ترتیب علنا به پروفایل‌های خودکار، جعلی و ناشناس اجازه فعالیت می‌دهد. جعل هویت و هرزنامه در توییتر ممنوع است و حسابهایی که معلوم شود با دست داشتن در کلاهبرداری‌ها، هماهنگ کردن کارزارهای سوءاستفاده یا بالا نشان دادن مصنوعی نرخ تعامل، هدفشان فریب یا گمراه کردن دیگران است را مجازات می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر اعلام کرد افراد مامور بازبینی حسابهای کاربری در این شبکه اجتماعی، به طور تصادفی هزاران حساب کاربری را بررسی می کنند و از اطلاعات عمومی و خصوصی برای محاسبه و گزارش آمار حسابهای اسپم و ربات به سهامداران توییتر استفاده می کنند.

  • نویسنده : صدای هم وطن