بنا بر اعلام دفتر دادستان، از مجموع ۷۲ قبضه سلاح که در جریان تحقیقات کشف شد، برخی در دسته A قرار می‌گیرند که گروه سلاح‌های گرم و تجهیزات جنگی است و برخی در دسته B که سلاح‌های ویژه ورزش‌های تیراندازی هستند و البته برای مقابله با خطر نیز استفاده می‌شوند.

پلیس در جریان بازرسی از منزل آلن دلون، هنرپیشه سرشناس فرانسوی ده‌ها قبضه سلاح گرم و حدود سه هزار گلوله و مهمات کشف کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسه بازرسی از خانه دلون در جریان بخشی از تحقیقات جدیدی صورت گرفته که از سوی دفتر دادستانی منطقه مونتارژی اعلام شده است.

دفتر دادستانی اعلام کرد که این هنرپیشه ۸۸ ساله که بسیار بیمار است مجوز حمل هیچ گونه سلاحی را نداشته است.

سلاح‌های کشف شده توسط پلیس شامل تفنگ‌های کلکسیونی و شکار می‌شوند.

بسیاری از این اسلحه ها  در فیلم های آلن دلون  استفاده شده است.

بازرسان همچنین یک «میدان تیر» را در این ملک پیدا کردند.

اگرچه علاقه آلن دلون به اسلحه خبر جدیدی برای جامعه فرانسه نیست اما هیچکس انتظار نداشت که جستجوها در ملک او به کشف یک زرادخانه منتهی شود.

تحقیقات پلیس فرانسه همچنین نشان داد که یکی از پزشکانی که تابستان گذشته آلن دلون را معاینه کرده، به این موضوع اشاره داشته است که او از نظر روحی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و به نظر می‌رسد که دیگر «در انتظار چیزی نیست» این پزشک همچنین در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده بود که «او با چنین وضعیت فرسودگی جسمی و روانی حتی با خطر خودکشی نیز روبرو است.»

بر همین اساس در میانه دعوای حقوقی اعضای خانواده آلن دلون این پرسش مطرح شده است که چگونه او را در این شرایط روحی با چنین مجموعه‌ای از اسلحه‌ها تنها گذاشته‌اند.

دعوای حقوقی سه فرزند این بازیگر در حالی ادامه دارد که پزشکان او را از نظر فیزیکی «کاملا وابسته به دیگران» توصیف کرده‌اند.

آلن دلون تاکنون چندین بار دچار سکته مغزی شده و پزشکان می‌گویند ناتوانی جسمانی او تا به اندازه‌ای است که «او را در معرض تسلیم مقابل افرادی قرار می‌دهد که در بالین او حاضرند.»

پیش از این نیز یک بار دیگر اسلحه‌های آلن دلون خبرساز شده بود. در سال ۲۰۱۱ میلادی در پی یک تیراندازی تصادفی با یکی از اسلحه‌های کلکسیون او در طبقه هفتم آپارتمانش در ژنو، یک نوجوان اسپانیایی به شدت مجروح شد.

در آن زمان، آلن فابین دلون، پسر کوچک آلن دلون که ۱۷ سال داشت، یک مهمانی را برای دوستان ثروتمندش ترتیب داده بود. در آن روز پدرش در خانه غایب بود و جوانان میهمان در میانه تفریح و نوشیدن الکل، در جریان بازی یا درگیری، با یک تپانچه قدیمی آلن دلون اقدام به تیراندازی می‌کنند که باعث جراحت شدید یک دختر جوان می‌شود.

آلن دلون به خاطر  بیماری  و اختلافات شدید  دختر و پسرش  مدتهاست سوژه ی  رسانه ها شده است.