/مزایای الکل نیشکر: کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتر

 

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به هدف‌گذاری تعیین‌شده از سوی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر برای صادرات ۱۵ میلیون لیتر الکل، اعلام کرد: در این راستا با به کارگیری روش‌های دانش‌بنیان، ۵ درصد به تولید این محصول افزوده‌ایم. در عین حال هدف گذاری ما افزایش ۱۵ درصدی تولید الکل طبی تا پایان شهریور سال جاری است.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی اعلام کرد، برندهای صادراتی شرکت خمیرمایه و الکل رازی شامل الکل با برندهای ناب اتانول، خمیرمایه با برند ناب مایه و Danial و گاز کربنیک با برند Nab baio co2 به ۲۴ کشور صادر می‌شوند و برای توسعه صادرات نیازمند همکاری دولت در رفع موانع صادرات هستیم.

شهرام فرحمند در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: محصول خمیرمایه خشک فوری به ۱۷ کشور، الکل طبی، ملاس و ویناس تغلیظ‌شده به ۶ کشور و گاز کربنیک به یک کشور صادر می‌شود.

وی معتقد است که اتانول ۹۶٪ تولیدی این شرکت نسبت به محصولات مشابه خارجی دارای کیفیت بالاتر، فاقد بود و ماندگاری بیشتری است.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به هدف‌گذاری تعیین‌شده از سوی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر برای صادرات ۱۵ میلیون لیتر الکل طبی، اعلام کرد: در این راستا با به کارگیری روش‌های دانش‌بنیان و استفاده از بهبود مخمرهای تولید، در بیش از یک سال گذشته ۵ درصد به تولید این محصول افزوده‌ایم و در ماه ۱۰۰ هزار لیتر در حال تولید است. در عین حال هدف گذاری ما افزایش ۱۵ درصدی تولید الکل طبی تا پایان شهریور سال جاری است.

فرحمند ادامه داد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار برای تامین الکل مورد نیاز صنایع پایین دستی در کشور وجود ندارد و این شرکت به همه تعهدات خود در تامین نیازهای شرکت‌های داخلی و داروسازی عمل کرده است.

فرحمند ادامه داد: باتوجه به تعهدات ارزی پ، تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما ارائه و ثبت می شود.

سالانه ۳۷ میلیون لیتر الکل، ۱۲ هزار تن خمیرمایه و ۵ هزار تن گاز دی اکسید کربن در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود که تامین کننده نیاز داخلی است و همچنین بخشی از آن صادر می‌شود.