پرونده پتروشیمی بندر امام به دلیل مرگ ماهیان ماهشهر به دادگاه رفت مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان : پرونده شرکت پتروشیمی بندر امام به دلیل ” سوءمدیریت و وارد کردن خسارت غیرقابل جبران به محیط زیست و مرگ ۴۵۵ هزار قطعه ماهی” به مراجع قضایی ارجاع شده است. پیش از این نیز مرگ و میر […]

پرونده پتروشیمی بندر امام به دلیل مرگ ماهیان ماهشهر به دادگاه رفت مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان : پرونده شرکت پتروشیمی بندر امام به دلیل ” سوءمدیریت و وارد کردن خسارت غیرقابل جبران به محیط زیست و مرگ ۴۵۵ هزار قطعه ماهی” به مراجع قضایی ارجاع شده است.

پیش از این نیز مرگ و میر دسته جمعی ماهیان در بندر ماهشهر به دلیل ورود مواد آلاینده از پتروشیمی‌ها رخ داده است. در مهر ماه سال ۱۳۹۲ سرازیر شدن مواد شیمیایی «استایرن» و «جیوه» پتروشیمی بندر امام به «خورموسی» در سواحل شمال غرب خلیج فارس باعث تلف شدن بیش از ۲۰ هزار ماهی شده بود. همچنین در تیر ماه ۱۳۸۹ در پی مرگ و میز ماهیان در نزدیکی منطقه ویژه ماهشهر و در نواری به طول ۲ کیلومتر، نبوی معاون وقت سازمان حفاظت محیط زیست آن را ناشی از ورود مواد آلاینده عنوان کرده بود.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان که محل استقرار نزدیک به ۳۰ واحد پتروشیمی است، همیشه با چالش آلودگی‌های محیط زیستی روبرو بوده است.

  • منبع خبر : صدای هم وطن