اگر چه سردار ورناصری (نماینده فعلی مسجدسلیمان) در ابتدای مسئولیت خود با اعلام محور قرار دادن توسعه راه های مسجدسلیمان، نشان داد که در حوزه درک راهبردی از توسعه و شرایط جغرافیایی شهر مسجدسلیمان ده ها گام جلوتر از عسگر ظاهری (نماینده سابق) است، اما در میدان عمل نگاه زود بازده پسند و انتخاباتی او […]

اگر چه سردار ورناصری (نماینده فعلی مسجدسلیمان) در ابتدای مسئولیت خود با اعلام محور قرار دادن توسعه راه های مسجدسلیمان، نشان داد که در حوزه درک راهبردی از توسعه و شرایط جغرافیایی شهر مسجدسلیمان ده ها گام جلوتر از عسگر ظاهری (نماینده سابق) است، اما در میدان عمل نگاه زود بازده پسند و انتخاباتی او به مسئله راه ها ، موجب شد تا این لحظه اتفاق خاصی در دوران نمایندگی اش روی ندهد و مسجدسلیمان همچنان در صدر شهرهای پرخطر از لحاظ آمار تصادفات و صعب العبور شناخته می شود.

احداث تونل تاراز ، احداث جاده جریک، احداث جاده سه راه دانشگاه – اندیکا، احداث جاده لالی – باباروزبهان – احمد فداله، جاده میانبر اهواز – مسجدسلیمان ، جاده مسجدسلیمان – الیگودرز، تنها بخشی از وعده های نماینده مسجدسلیمان در ایام انتخابات و ابتدای قبول مسئولیت بود.
اینک پس از گذشت بیش از نیمی از دوران نمایندگی ایشان ، وقت ان است تا عملکرد ورناصری نسبت به وعده هایش راستی آزمایی شود، سفر رییس جمهور به منطقه زلزله زده چلو و مشاهده عقب ماندگی های انباشت شده در این منطقه و همچنین سفر سردار وحیدی وزیر کشور به مسجدسلیمان فرصت غنیمتی بود که آقای ورناصری بتواند حداقل منطقه اندیکا و لالی را از بن بست جغرافیایی خارج کند و با مطالبه احداث تونل تاراز و جاده سه راه دانشگاه – اندیکا و جاده لالی – باباروزبهان – احمدفداله گامهای بزرگی در جهت رفع محرومیت این شهرها بردارد
ورناصری در ابتدای دوره ی نمایندگی خود وعده ی احداث میانبر مسجدسلیمان – اهواز را به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود معرفی کرد اما علی رغم طولانی بودن و حادثه آفرین بودن جاده فعلی مسجدسلیمان – اهواز و اهمیت این جاده در کاهش مسافت خوزستان – تهران و امکان بهره مندی کریدور بین المللی شمال – جنوب ، هنوز اقدام موثری در احداث جاده میانبر مسجدسلیمان صورت نگرفته است، بدتر اینکه پروژه های موازی همچون تعریض پروژه جاده ۱۱۰ ساله وطولانی و خطرناک فعلی دنبال می شود، اما پاسخگویی روشن وقابل درکی از این مطالبه عمومی مردم در خصوص جاده میانبر اهواز – مسجدسلیمان ارایه نمی شود.

نباید از انصاف به دور بود که احداث جاده جریک و اتصال مسجدسلیمان – ایذه از اقدامات قابل تقدیر دوران آقای ورناصری است، اما رها شدن مسئله تونل تاراز و راه لالی – احمد فداله و راه میانبر اهواز – مسجدسلیمان و اصلاح جاده دانشگاه – اندیکا که همگی بخشی از قطعات مهم کریدور شمال – جنوب می توانند باشند مطالبه ای نیست که از چشم مردم قابل اغماض باشد.
از انجا که احداث هریک از این قطعات می تواند با جاده های بین استانی خوزستان با استانهای مرکزی همپوشانی ایجاد کند ، لذا ظرفیت مجمع نمایندگان خوزستان می بایست به کمک فراخوانده شود تا احداث این پروژه ها تحقق پیدا کند.

متاسفانه هرچه به زمان پایان نمایندگی ورناصری نزدیک می شویم از تحقق برنامه های ایشان دلسردتر و خاطره تلخ دوران صدارت عسگر ظاهری برای مردم این شهر متداعی تر می شود، امید است که این سرمایه انسانی دچار روزمره گی و فراموشی نشود چرا که همچنان مردم ما در جاده های پرخطر منتهی به این شهر قربانی نا ایمنی راهها می شوند و کسی هم پاسخگوی مطالبه گری مردم نیست.

  • نویسنده : علی داد مردانی نژاد