پیش از ظهر پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401، مرگ یک گردشگر آلمانی در شهرستان باغملک باعث شد تا گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد علت مرگ این گردشگر مطرح شود.

سه گردشگر آلمانی و یک همراه ایرانی که از شیراز به مقصد شهر تاریخی ایذه در حرکت بودند، ساعت ۱۱ روز ۲۲ اردیبهشت در باغملک به دلیل مرگ یک نفر از این گروه مجبور به توقف شدند.

پیمان نبهانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در  این رابظه گفت: از آغاز دریافت خبر تا هم اکنون در حال رصد موضوع مرگ این گردشگر آلمانی هستیم.

وی افزود: تعدد گمانه‌ها در آغاز به ایجاد نقل‌قول‌های ضدونقیض در این باره انجامید و همین موضوع باعث شد که نتوانیم با قطعیت دلیل مرگ این گردشگر را اعلام کنیم.

در همین خصوص بهروز فرج الهی فرماندار شهرستان باغملک نیز در باره آخرین وضعیت این گروه گردشگر  گفت: این گروه از طریق شیراز وارد استان خوزستان شده بودند و مقصد نهایی آنها شهرستان ایذه و سپس شهر اصفهان بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه این گردشگران که از مسیر رامهرمز به‌طرف ایذه در حرکت بودند، در ورودی باغملک به دلیل برهم‌خوردن تعادل یکی از توریست‌های موتورسوار، وی دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

فرماندار شهرستان باغملک ادامه داد: به دلیل اینکه مترجم همراه این گروه نبود برای مشخص شدن موضوع از مترجمین شهرستان باغملک استفاده کردیم که این گردشگران اذعان داشتند که یکی از همراهان ما تعادل خود را از دست داد و همین موضوع باعث شد تا موتورسیکلت او به یک سواری برخورد کند.

فرج الهی بیان کرد: هم اکنون دو توریست دیگر در هتل فجر باغ‌ملک اسکان داده شده‌اند و جسد توریست متوفی نیز به بیمارستان برای دریافت نظر نهایی پزشکی قانونی  انتقال داده شد و به‌زودی با دریافت گزارش کامل، پرونده این حادثه و شرایط انتقال جسد را به اطلاع پلیس امنیت استان خواهیم رساند.

فرماندار باغملک در پایان گفت: فایل مصاحبه این گروه آلمانی برای ارائه به  پلیس امنیت استان موجود است.