علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک گفت: امروز در معیت رییس جمهوری نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به اتفاق برخی از اعضای هیئت دولت انجام شد و از نزدیک شاهد اجرای برخی طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان بودیم. مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به‌حقی را در حوزه آب و فاضلاب دارند و […]

علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک گفت: امروز در معیت رییس جمهوری نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به اتفاق برخی از اعضای هیئت دولت انجام شد و از نزدیک شاهد اجرای برخی طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان بودیم.

مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به‌حقی را در حوزه آب و فاضلاب دارند و این گلایه‌ها نیز بیشتر مربوط به عدم تکمیل و بهره‌برداری مردم از طرح‌های آب و فاضلاب است.

بر اساس بازدید از طرح تصفیه‌خانه شرق کارون، دیدیم که سرعت کار نسبتا کند بوده و پیشرفت کار نسبت به چیزی که انتظار می‌رفت کمتر است.

قرار بر این شد که منابع لازم زودتر تزریق شود و همچنین کارگاه‌های مختلف در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط این شهر به تصفیه‌خانه برسد.

طرح غدیر که ۲۶ شهر بزرگ استان خوزستان را مشروب می‌کند، برای تامین آب از سد کرخه اجرا شده و تقریباً آب به ۱۸ شهر از ۲۶ شهر مقرر شده رسیده اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست؛ لذا پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

در حال حاضر این طرح متوقف است اما خوشبختانه امروز با سفری که داشتیم مقرر شد با یک روش میانبر بتوانیم هرچه سریع‌تر آب سد دز را به ایستگاه پمپاژ رسانده و آب را وارد شبکه کنیم.

همچنین ۲ شبکه آبرسانی دیگر یکی در شمال شرق و دیگری نیز در جنوب شرق داریم که امیدواریم این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرند تا هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.