گروه سیاسی: انتشار تصاویری از زندان اوین تهران با قول مسئولان قضایی برای پیگیری همراه شد و عذرخواهی رئیس سازمان زندان ها را هم در پی داشت. تصاویری که روز اول شهریور به گفته ر سانه های خارجی به دلیل هک دوربین های این بازداشتگاه به بیرون درز کرد. عصر دیروز و با گذشت چند […]

گروه سیاسی: انتشار تصاویری از زندان اوین تهران با قول مسئولان قضایی برای پیگیری همراه شد و عذرخواهی رئیس سازمان زندان ها را هم در پی داشت. تصاویری که روز اول شهریور به گفته ر سانه های خارجی به دلیل هک دوربین های این بازداشتگاه به بیرون درز کرد. عصر دیروز و با گذشت چند ساعت از انتشار این تصاویر رئیس دستگاه قضایی دادستان کل کشور را مامور پیگیری این موضوع کرد.

در پی انتشار اخبار و تصاویری از زندان اوین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور را مامور کرد بدون فوت وقت به موضوع این زندان رسیدگی کند. به گزارش میزان، در دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور آمده است: با توجه به اخبار و تصاویر منتشر شده در برخی از رسانه ها درخصوص زندان اوین، به جنابعالی ماموریت داده می شود بدون فوت وقت، پیرامون موضوع مذکور و رفتار مامورین با زندانی و یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت بررسی جامع به عمل آورده و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید. همچنین رئیس سازمان زندان ها ضمن عذرخواهی وعده برخورد جدی با عوامل خاطی را داد و تعهد کرد که چنین وقایعی دیگر تکرار نشود.

محمدمهدی حاج محمدی که فضای مجازی را به خوبی می شناسد و تاکنون برای هر موضوع انتقادی که از سوی کاربران و همچنین افرادی که سابقه زندان داشته اند پاسخگو بوده و وعده رسیدگی داده؛ در توئیتر خود نوشت: «درخصوص تصاویر ‎زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تاثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،‎ عذرخواهم.» حجت الاسلام محمد مصدق که به تازگی معاون اول رئیس قوه قضائیه شده هم درباره ویدیوهای منتشر شده از دوربین های مداربسته امنیتی زندان اوین وعده رسیدگی ظرف مدت ۲۴ ساعت را داد. او گفت که: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست و فکر می کنم تا روز چهارشنبه اطلاع رسانی شود.
برخورد جدی قوه قضائیه با کسانی که با جان مردم بازی می کنند

اما معاون اول رئیس دستگاه قضا صحبت های دیگری هم در مورد اتفاقات این روزهای کشور که با شیوع ویروس کرونا در ارتباط است؛ داشت. به گزارش ایسنا، او که در مراسم معارفه نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در ارتباط با برخی تخلفات در حوزه دارو و واکسن و اینکه آیا کسی دستگیر شده است یا نه گفت: من از این تریبون می گویم قوه قضائیه مصمم است با کسانی که امنیت جامعه را مخدوش و با جان مردم بازی می کنند و آسایش مردم را به هم می ریزند بجد برخورد کند. او گفت: در این خصوص اخیرا یک پزشک با همدستی سه نفر دیگر از کارکنان مربوط به درمان تعدادی واکسن را برخلاف قوانین نگه داشته بودند که خوشبختانه قوه قضائیه وارد شد که البته تعداد کمی بودند و مشخص شد به چه افرادی واکسن زده اند و در نهایت موضوع حل شد. مصدق گفت: اصل قضیه برای ما مهم است چرا که قوه قضائیه اجازه نمی دهد که امروز پزشکی به خود جرات دهد که اولا آبروی جامعه پزشکی را ببرد این در حالی است که پزشکان زیادی هستند که امروز با آبرو خدمت می کنند و حال آنکه یک نفر بخواهد آبروی آنها را بر باد بدهد. معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: من با دادستان مرکز استان و رئیس کل مربوطه بعد از این اتفاق همان روز صحبت کردم و گفتم اگر بتوانید این پرونده را به مدت دو هفته تحقیقات مقدماتی اش را انجام دهید تا پرونده منتهی به نتیجه گردد، صرف نظر از محتوای پرونده که بنده دخالتی در آن ندارم و موضوعی است که قاضی تصمیم گیرنده است، باید به مردم اعلام شود که قوه قضائیه پشتیبان آنها است و نمی گذاریم امنیت آنها مخدوش شود.
اجازه نمی دهیم به جای واکسن آب مقطر تزریق کنند

مصدق در ادامه با بیان اینکه وضعیت ما وضعیت حساسی است گفت: کسانی با تخلف در عرضه دارو و احتکار دارو برای مردم مشکل ایجاد می کنند. دادستان ها باید شبانه روز کار کنند و ما امروز اجازه نمی دهیم یک پزشک بیاید و داروی تقلبی بسازد و آرامش جامعه را سلب کند. ما اجازه نمی دهیم یک پزشک به جای واکسن چیز دیگری تزریق کند و از این راه سودجویی کند. اخیرا دیدید که در البرز آب مقطر یا شل کننده عضلات به جای واکسن تزریق کرده، این آدم چطور جرات کرده به مردم خیانت کند؟ من همان روز گفتم اگر این پرونده در نهایت ۱۵ روز منجر به صدور رای شد مردم درک می کنند که قوه قضائیه به وظایف خودش عمل کرده است. ما در این پرونده اصلا به دنبال شاکی نیستیم، بلکه این پرونده احساس آرامش را از ما گرفته است.

او تاکید کرد: امروز تمام رفتارهای ما باید مبتنی بر قانون باشد و چند چیز برای ما خط قرمز است اولین خط قرمز ما قانونمداری است. دومین خط قرمز ما این است که با اخلال کنندگان در نظم عمومی جامعه باید به شکل جدی برخورد شود.

مصدق با بیان اینکه بزرگترین درس عاشورای حسینی، احیای ارزش های اسلامی و مبارزه جدی با فساد است گفت: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود گفت من برای چند روز حکومت قیام نکردم، قیامم برای این است که می بینم امت پیامبر دچار انحراف شده است و من هدفم از این قیام این است که امر به معروف و نهی از منکر کنم. وقتی امروز در جامعه صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می شود فکر می کنیم منظور این است که به خانمی بگوییم روسریت عقب است و آن را جلو بکش، آیا می شود قیام امام حسین برای این موضوع بوده باشد؟ احیای ارزش های جامعه یک معروف است و همه باید به دنبال آن بروند، مبارزه جدی با فساد پیام مهم عاشورا است.
بازدید اژه ای از آزمایشگاه پزشکی قانونی

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه هم صبح سه شنبه از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در منطقه کهریزک بازدید کرد و در گفت و گوی چهره به چهره با کارکنان و برخی مراجعان در جریان نحوه خدمات رسانی این مرکز و مشکلات و نیازهای آن قرار گرفت. به گزارش ایسنا در حاشیه بازدید رئیس قوه قضائیه از این مجموعه، کیت تشخیص هویت و ژنتیک و دستگاه هموژنایزر ساخت داخل که تولید آنها گام مهمی در رفع نیاز کشور به این محصولات استراتژیک در دوران تحریم و کروناست، مورد بهره برداری قرار گرفتند. رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از قرار گرفتن ایران در ردیف پنجم کشورهای سازنده کیت ژنتیک، گفت: ارزش مادی و ویژگی های کیت تولیدی نسبت به اعتماد به نیروهای جوان انقلابی در کشور که موجب خودکفایی و کاهش وابستگی به خارجی ها شده، موضوعی فرعی است. اژه ای افزود: موفقیت علمی در تولید کیت های آزمایشگاهی مهم است، اما مهم تر آن است که کشورهای سازنده این محصول که امریکا به عنوان دشمن ملت ما در میان آنها قرار دارد، بدانند که امروز ایران به بالاترین نقطه توانمندی علمی رسیده و این جهاد از مبارزه در هر ساحتی بالاتر است. محسنی اژه ای به مسئولان سازمان پزشکی قانونی هم توصیه کرد که با دعوت از رسانه ها، اساتید دانشگاه و نمایندگان ملت و همچنین مسئولان دولتی دستاوردهای این مجموعه را برای آنها نیز تبیین کنند و ابراز امیدواری کرد تاکیدات مقام معظم رهبری برای تقویت حرکت علمی کشور مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد و به یک فرهنگ غالب تبدیل شود.