کمک های مردمی برای یاری رساندن به محرومان جامعه، به ویژه دانش آموزان مناطق و روستاهای کم برخوردار حداقل کاری است که صرفنظر از وظیفه ی دولت و آموزش و پرورش، متوجه کسانی است که توانایی مالی دارند و گاه حتا برای همیاری و کمک رسانی به همنوعان خود، نمی دانند در چه مسیر شایسته ای اقدام به یاری رسانی نمایند.

در یکی از شب های پاییزی ۹۷ که هنوز  خبری  از کرونا نبود، در  گروه واتس آپی  تحریریه ی  نشریه ی  پیوند ایرانیان  که شامل  تعدادی  از بهترین  روزنامه نگاران و  کنشگران اجتماعی  فرهنگی  است، عکسی توسط  یکی  از عزیزان که خود نیز  معلم است ( دکتر ماشاالله براتی ) ، از تعدادی  از دانش آموزان  یکی  از روستاهای  اطراف ایذه که در آغل گوسفندان!! درس  می خواندند، منتشر شد.   آن شب  بحث های  مختلفی پیرامون این عکس  صورت گرفت.  انتشار این عکس  سرآغاز  پویشی  شد که ابراهیم  افتخار  یکی از پیشکسوتان روزنامه نگاری  خوزستان  به راه انداخت.  این پویش با مشارکت  تعدادی  از دانش آموختگان پیشین دبیرستان شبانه روزی  دکتر حسابی  به بار نشست.

احداث یک مدرسه  برای  این دانش آموزان و پروژه هایی که در ادامه نیز  دنبال خواهد شد  و نوسازی مدارس و دیگر هدایای خیرین مدرسه ساز نیز در سرمایه گذاری و تامین  هزینه های  آن تلاش موثری به عمل آوردند و خواهند آورد.

در ادامه یادداشت ابراهیم افتخار را در این رابطه بخوانید:

نگاه هایی که آتش به دل ها انداخت

 

 

ماجرا از یک عکس از کودکان در حال تحصیل در یک آغل حیوانات در یک مدرسه عشایری در کوههای زاگرس خوزستان آغاز شد. این عکس با واسطه از یک معلم بدستم رسید. عکس را در گروهی واتس آپی از دانش آموختگان پیشین دبیرستان شبانه روزی نمونه دکترحسابی که مدیر آن در  سالهای گذشته بودم،منتشر کردم. کودکانی که با نگاهی حیرت آور و خیره در چشمان ما سخن می گفتند، و با فریادی خاموش ،مارا به فرصتی که خدا از زندگی داده ،فرامی‌خواندند.فرصتی که شاید هرگز نصیب هر انسانی نشود…نور آتش این نگاه‌ها کار خود را با دلها و فطرت الهی دوستان کرد.یکی پیشنهاد ساختن مدرسه ای برای آنها داد، و سایر دوستان لبیک گفتند. همین عکس   در گروهی  متشکل از جمعی از  دندانپزشکان هم منتشر شد  و اراده ای جمعی بوجود آمد که این مدرسه با همت همه علاقمندان ساخته شود. ۵۰درصد هزینه ساخت از طرف نیکوکاران با  همکاری اداره کل نوسازی مدارس خوزستان توافق و تعهد شد.در حال انجام مقدمات کار، نیکوکار دیگری با سبقت از دوستان،مدرسه را برای بچه ها ساخت. ، ولی دوستان دلسرد نشدند و مدرسه دیگری را با دوکلاس برای دانش آموزان عشایری و یک سوئیت برای معلم مقیم عشایری در روستای شوار در منطقه صعب العبور پیان ایذه انتخاب کردند وکار ساخت  شروع شد. هفتم آبانماه با حضور دکتر حسینی نماینده گروه دندانپزشکان عزیز در خوزستان و نمایندگان دانش آموختگان دبیرستان نمونه دکتر حسابی و اداره نوسازی مدارس(مهندس گورانی و مهندس زرگر) بازدیدی از مدرسه نیکان ۱ که مراحل پایانی ساخت را می گذراند انجام دادند. و  بزودی با تجهیز وسایل گرم کننده و کتابخانه وسایر امکانات افتتاح خواهد شد. بذر نگاههای معصومانه کودکان وطن به ثمر رسید و گلهای سرخ و خوشبو به بار آورد و پروژه های نیکان ۲ و انشاءالله ۳و۴و… را کلید خواهدزد.

 

 

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان