با بهره مندی از سامانه اطلس، مديريت كمي و كيفي فرآيند تبديل كروكي طرح های لوله گذاري هاي آب و فاضلاب به پروفيل در سطح استان، با استفاده از فن آوری روز انجام می شود.
با بهره مندی از سامانه اطلس، مدیریت کمی و کیفی فرآیند تبدیل کروکی طرح های لوله گذاری های آب و فاضلاب به پروفیل در سطح استان، با استفاده از فن آوری روز انجام می شود.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین درگاه های ارتباط مستقیم حوزه های فنی با مشترکین و مراجعین، واحد طراحی نقشه و تهیه پروفیل به منظور اصلاح یا توسعه تاسیسات آبفا می باشد.
محسن صالح افزود: با توجه به توسعه روز افزون مناطق تحت پوشش خدمات شرکت، افزوده شدن تراکم ساخت و ساز در مناطق مختلف و اضافه شدن محدوده های روستایی به جوامع هدف خدمات آبفا استان، حجم مراجعات به این واحد به صورت فزاینده ای در حال افزایش است.
وی ادامه روش های سنتی تهیه پروفیل را موجب طولانی شدن روند رسیدگی به درخواست ها دانست و تصریح کرد: با هدف ایجاد رضایت بیش از پیش مشترکین، سامانه اطلس در سطح استان راه اندازی شد و به این ترتیب علاوه بر افزایش دقت در طراحی پروفیل ها، مدت زمان رسیدگی به درخواست ها به طرز چشمگیری کاهش یافته و امکان پیگیری درخواست های معطل مانده به صورت روزانه برای مدیران سیستم فراهم شده است.
مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه نیاز به استفاده از کاغذ به حداقل ممکن رسیده و محدود به چاپ نسخه نهایی پروفیل شده است. عدم نیاز به مراجعات حضوری همکاران آبفا از سراسر استان به ستاد مرکزی برای پیگیری امور مربوط به طراحی و تحویل پروفیل ها از دیگر نتایج مهم استقرار این سامانه بوده است.

وی به برخی از قابلیت های این سامانه اشاره کرد و تصریح نمود: ارتباط با سامانه همارا به منظور آرشیو پروفیل ها و مستندات تهیه شده با فرمت های دیجیتالی و در نتیجه قابلیت آرشیو طبقه بندی شده اسناد در فرمت های مختلف با تعریف سطوح دسترسی محدود یا نامحدود و نیز رصد و نمایش تفکیکی سرعت عمل واحدهای مختلف، طی فرآیند و ایجاد شرایط مدیریت زمان تهیه پروفیل، از مزیت های راه اندازی این سامانه می باشد.
صالح افزایش دقت و کیفیت طراحی نقشه‌ها و به حداقل ‌رساندن زمان تهیه پروفیل که نفش مهمی در رضایت مندی مراجعین را دارد، یکی دیگر از قابلیت های اجرای این پروژه بر شمرد و خاطرنشان ساخت: بارگذاری لحظه ای و مستقل هر پروفیل از آلبوم مربوطه در سامانه و امکان دسترسی بلافاصله به مدرک و چاپ نسخه تایید شده توسط منطقه مورد نظر و عدم نیاز به ماندن مشترکین در صف انتظار تکمیل آلبوم های کلی، جستجوی چند منظوره اسناد و مدارک به منظور پاسخگویی بهتر به ارباب رجوع، اتصال هر مستند به مکان جغرافیائی عارضه مربوطه در زیرساخت مکانمند (تحت GIS) به منظور ایجاد امکان ردیابی مکانی مستندات و نیز پیش بینی توسعه سامانه به زیرساخت های موبایل جی آی اس از دیگر مزیت های این سامانه است.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان