یکی از وقایع هولناک جنگ تحمیلی در اهواز، بمباران 52 نقطه این شهر در تاریخ 15 آذر سال 1365 است؛ واقعه‌ای که امروز کمتر در یادها مانده و جوانان و نوجوانان شهر اطلاعی درباره آن ندارند و هیچ کجای شهر نشان و نمادی از آن بمباران وجود ندارد. خیابان فلسطین، صداوسیمای مرکز خوزستان، خیابان آزادگان پل سفید، پل نادری، گاراژ مسافربری فلکه ساعت، پیچ میدان، تصفیه خانه شماره یک آبفا، شهرک بیت‌المقدس، زیباشهر، ستکو، انبارهای شرکت حفاری، فرودگاه، تصفیه خانه آب شرکت فولاد خوزستان، روستای تصفیه شکر، آریاشهر، جاده خرمشهر، شرکت سپنتا، نیروگاه برق زرگان، روستای زرگان، درمانگاه ۱۷ شهریور، شرکت لوله سازی، شرکت کربن ایران، کوی یوسفی، شرکت فولاد خوزستان و سردخانه بیمارستان امام خمینی(ره) از جمله مکان هایی هستند که در این روز تاریخی مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفتند.

دکتر حاتمی با صدور پیامی، سالروز بمباران ۵۲ نقطه شهر اهواز و شهادت ۷ نفر از همکاران شرکت آب و فاضلاب اهواز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا اهواز، متن پیام دکتر افشین حاتمی بدین شرح است:

بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

صبح پانزدهم آذرماه ۱۳۶۵، آسمان شهر اهواز شاهد هجوم ۸ فروند هواپیمای جنگی رژیم بعث عراق بود. حمله‌ای که در امتداد جنگ شهرها و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، زیرساخت‌ها و تأسیسات تعریف می‌شد. در این هجوم وحشیانه، تصفیه‌خانه شماره یک بمباران شد و هفت تن از کارکنان شرکت آبفا در هنگام خدمت خالصانه برای آبرسانی به مردم شریف اهواز به شهادت رسیدند.
در صبح و بعدازظهر آن روز، ۵۲ نقطه شهر بمباران شد و بیش از ۲۰۰ نفر از مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند تا خوی دژخیمانه‌ی صدامیان‌ بیش از پیش نمایان شود.
رفتار وحشیانه‌ای که امروز در کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل شاهد آن هستیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت این روز، سالگرد عروج آسمانی جمعی از شهروندان به ویژه ۷ نفر از همکاران‌مان را به خانواده بزرگ صنعت آبفا کلان‌شهر اهواز و مردم شهید پرور خوزستان تسلیت عرض می‌نمایم.

افشین حاتمی
مدیر شرکت آبفااهواز