«الله‌وردی دهقانی»، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارتباطات از گردش مالی بازار فروش فیلترشکن‌ها بی‌اطلاع است یا خیر،  گفت: «از لحاظ قانونی نمی‌توانند در گردش مالی افراد سرک بکشند و اطلاعی داشته باشند، ولی سیستم‌های امنیتی اطلاعاتی می‌توانند رصد کنند و در جریان قرار گیرند.» این نماینده […]

«الله‌وردی دهقانی»، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارتباطات از گردش مالی بازار فروش فیلترشکن‌ها بی‌اطلاع است یا خیر،  گفت: «از لحاظ قانونی نمی‌توانند در گردش مالی افراد سرک بکشند و اطلاعی داشته باشند، ولی سیستم‌های امنیتی اطلاعاتی می‌توانند رصد کنند و در جریان قرار گیرند.»

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات از بازاری که برای فروش فیلترشکن‌ها شکل گرفته است نفع می‌برد یا خیر، گفت: «بازار سیاهی درست شده است و فیلترشکن به قیمت غیرواقعی فروخته می‌شود. سود عمده آن هم به جیب دلالان و افراد رانت‌خوار می‌رود. وزارت ارتباطات راه را برای فروش فیلترشکن‌فروشان و دلالان باز کرده است، وگرنه جابه‌جایی پول چطور از درگاه‌های پرداخت ایران انجام می‌شود. وزارت ارتباطات خودش بدون واسطه به مردم فیلترشکن بفروشد، نه با واسطه!»

عضو کمیسیون صنایع خواستار فروش فیلترشکن توسط خود دولت شد: «دولت و وزارت ارتباطات باید ورود کنند و اگر لازم است، خودشان فیلترشکن ارائه دهند. حتی اگر با نصف قیمت فیلترشکن‌های فعلی هم ارائه کنند، به نفع دولت است و درآمد خوبی برای اپراتورها، مخابرات و وزارت ارتباطات ایجاد خواهد کرد.»