رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از آغاز فرآیند دریافت مطالبات قطعه‌سازان از شرکت ملی حفاری ایران بعد از دو سال خبر داد. شهلا عموری با اعلام این خبر اظهار کرد: برای پرداخت مطالبات صنایع کوچک استان طی دو سال گذشته، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و در قالب مکاتبات، مذاکرات و تماس‌های مختلف […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از آغاز فرآیند دریافت مطالبات قطعه‌سازان از شرکت ملی حفاری ایران بعد از دو سال خبر داد.
شهلا عموری با اعلام این خبر اظهار کرد: برای پرداخت مطالبات صنایع کوچک استان طی دو سال گذشته، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و در قالب مکاتبات، مذاکرات و تماس‌های مختلف این خواسته فعالان اقتصادی استان را دنبال کردیم.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به این موضوع اختصاص داشت و از این طریق مکاتبات مشترکی بین اتاق بازرگانی اهواز و استاندار خوزستان خطاب به نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور صورت گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد: برای اینکه تلاش‌های صورت گرفته در سطح ملی نتیجه بخش باشد، طی چند نوبت این موضوع از سوی معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی، رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان دبیر شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی و رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران مورد پیگیری قرار گرفت.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه بارها از سوی مجموعه مسئولان وزارت نفت وعده پرداخت این مطالبات داده شده بود، عنوان کرد: با این وجود صنایع کوچک استان به مدت ۲ سال در انتظار پرداخت این مطالبات بودند و این شرایط باعث مشکلات متعددی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد.
عموری به سفر وزیر نفت در بهمن ماه امسال برای حضور در مناطق نفت‌خیز جنوب اشاره کرد و افزود: در روز اول این سفر، از وزیر نفت موضوع پرداخت مطالبات قطعه سازان و صنایع کوچک استان را مطرح کردیم و وعده ایشان بررسی این مطالبات و آغاز فرآینده دو هفته‌ای برای پرداخت بود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تاخیر به وجود آمده، اما پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اضافه کرد: صنایع کوچک استان خوزستان طی دو سال گذشته به دلیل انباشت مطالبات معطل مانده در خزانه، دچار مشکلات و محدودیت های تولیدی بسیار زیادی شدند و به همین دلیل باید صنایع بزرگ مانند صنعت نفت بیش از پیش متوجه باشند که تاخیر طولانی مدت علاوه بر اینکه رکود در تولید را به همراه دارد، باعث از بین رفتن فرصت‌های بسیار زیادی شغلی نیز خواهد شد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان